کد خبر: 935443
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
کتاب جدید گلعلی بابایی با عنوان «شاهینِ برآفتاب» درباره زندگی شهید غلامعلی پیچک توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر شد.
کتاب جدید گلعلی بابایی با عنوان «شاهینِ برآفتاب» درباره زندگی شهید غلامعلی پیچک توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر شد.
گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با «مهر»، با اعلام خبر چاپ کتاب «شاهینِ برآفتاب» گفت: این کتاب سرگذشت و دربرگیرنده زندگینامه شهید غلامعلی پیچک از فرماندهان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) است. وی افزود: پیشنهاد نگارش این کتاب وقتی به من شد که درگیر کار روی یک کتاب مشابه دیگر درباره شهید حسن زمانی و همچنین پژوهش‌های جلد چهارم کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ بودم. این دو اثر وقتی برای نوشتن یا کار روی کتاب دیگری را نمی‌داد، اما ارادتم به شهید پیچک و همچنین اصرار چندتن از رزمندگان قدیمی و درویش‌مسلک دوران جنگ باعث شد مشغول نوشتن این کتاب بشوم.
این پژوهشگر در ادامه گفت: در این کتاب هم مانند دیگر آثار گذشته، حسین بهزاد دوست و همکارم در مراحل پژوهش و نگارش کمکم کرد. پژوهش‌های انجام‌شده درباره این کتاب مربوط به بازه زمانی پیش از انقلاب، زمان انقلاب و سال‌های جنگ می‌شود. «شاهین برآفتاب» سیزدهمین عنوان از مجموعه سرگذشت‌نامه‌های سرداران شهید لشکر ۲۷ است که تحت عنوان «بیست و هفت در ۲۷» منتشر می‌شوند. مطالب این کتاب در ۲۱ فصل گردآوری شده‌اند. عناوین بیست و یک فصل این کتاب به ترتیب عبارت است از: نامه‌ای ناتمام، از تبار آذرآبادگان، دانشجوی انرژی اتمی، پاسداری از انقلاب، سفر به سیستان، چریک سبزچشم سپاه خردمند، پاوه مقاومت و معجزه! بانه آزاد می‌شود، نجات خلق ترکمن، بار دیگر در بانه، بوئین سفلی نبرد با زبان روزه، فصل وصال، محور راست سرپل ذهاب، فرمانده عملیات غرب سپاه، عملیات بازی‌دراز- ۲، بوسه بر دست امام، تغییر استراتژی جنگ، ترازبندی نبرد‌های جبهه غرب، حجی که نرفت زجری که کشید، من عاشق اعدام‌شدن هستم، شاهین بر آفتاب.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار