کد خبر: 935418
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
آنطور که احسان قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید، ما مسئولانی داریم که حاضر هستند ۵۰۰ میلیون تومان پول هم بدهند تا بازنشسته نشوند!
زهرا چيذری
آنطور که احسان قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید، ما مسئولانی داریم که حاضر هستند ۵۰۰ میلیون تومان پول هم بدهند تا بازنشسته نشوند! این شوق خدمت برخی از مدیران عالی رتبه بازنشسته موجب‌شده تا پاداش‌های بازنشستگی ۹۰۰ میلیون تومانی هم برای بعضی‌هایشان جذابیت نداشته باشد و به شوق ادامه خدمت به مردم حاضر باشند ۵۰۰ میلیون تومان هم پول بدهند تا سوابق بیمه‌ای‌شان پاک شود و بازنشسته نشوند!
مهمان روزگذشته برنامه حالا خورشید با حرف‌هایی از جنس قانون تازه و پر سر و صدای مجلس در مقابل دوربین‌های تلویزیون قرار گرفت؛ قانونی که باعث برگزاری انتخابات زودهنگام در شورای شهر برای انتخاب شهرداری غیربازنشسته شد و افشانی شهردار تهران را از صندلی‌اش در بهشت راند! اما مشمولین این قانون، انگار فراتر از این حرف‌ها هستند و از قضا قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل تعداد قابل‌توجهی از مدیران دستگاه‌های مختلف کشور می‌شود، مدیرانی که از شوق خدمت حاضر هست به جای دریافت پاداش‌های میلیونی بازنشستگی که گویا سقفش باید ۲۴۰ میلیون باشد و برای برخی نورچشمی‌ها تا ۹۰۰ میلیون هم هست، چشم بپوشند و تا ۵۰۰ میلیون تومان هم دستی بدهند بلکه سوابقشان پاک شود و بتوانند چندسالی بیشتر خدمت کنند. طبق آمارها، تنها در سمت‌های مدیریتی کشورمان ۲ هزار نفر بازنشسته همچنان مشغول به کارند. این آمار در سایر بخش‌ها هم وجود دارد و حضور این تعداد نیروی بازنشسته موجب‌شده تا بسیاری از جوانان با وجود استعداد و تخصص از قرارگرفتن در جایگاه خود باز بمانند. اما انگار ادامه کار در پست‌های مدیریتی آنقدر برای برخی مدیران جذابیت دارد که نه فقط حاضر به جداشدن از میز خدمت نیستند، بلکه حاضرند برای این ماجرا میلیونی خرج کنند. هر چند به نظر می‌رسد این کیسه خرجی ظرف مدت زمان کوتاهی جبران می‌شود!

شیوه‌های نوین برای دور زدن قانون
احسان قاضی‌زاده هاشمی، با اشاره به مدیری که حاضر شده به سازمان تأمین اجتماعی ۵۰۰ میلیون تومان پول بدهد تا سوابق بیمه‌ای‌اش را پاک کند، افزود: با فرض پاک‌شدن سوابق بیمه‌ای باز سوایق مالیاتی و اداری وجود دارد که قابل پاک‌شدن نیست. وی با تأکید بر اینکه با چنین رفتار‌هایی یک مدیر نهایتاً پنج یا ۱۰ سال هم اضافه‌تر در سمتش باقی می‌ماند و اگر به راستی شوق خدمت دارد، می‌تواند این خدمت را در بخش خصوصی یا به عنوان مشاور و در قالب‌های دیگر انجام دهد.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه متأسفانه خیلی‌ها دنبال راه‌های دورزدن یا فرار از اجرای قانون هستند و ما روزانه شاهد راه‌های نوینی برای خلاص‌شدن از قانون هستیم، ولی دستگاه‌های اجرایی و مجلس بر اجرای آن نظارت دقیق خواهند کرد. وی ضمن اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های دور زدن این قانون استفاده از تفاوت سن بازنشستگی در نهادهاست، گفت: سن بازنشستگی در دستگاه‌ها متفاوت است و یکی از شیوه‌ها این است که حق و حقوق بازنشستگی خود را برمی‌گردانند تا سنوات خدمتی خود را افزایش دهند که تمامی این‌ها قابل شناسایی و ردیابی است.

به کارگیری مجدد بعد از بازنشستگی با پاداش ۲۴۰ میلیونی.
اما از همه این‌ها جالب‌تر بازنشستگی‌ها در وزارت نفت است. به گفته این نماینده مجلس ٨٠٠نفر از وزارت نفت اسفند سال گذشته خود را با پاداش ٢۴٠میلیون تومانی بازنشسته کردند و برخی مجدداً به کار گرفته شدند! قاضی‌زاده هاشمی، همچنین با اشاره به پاداش پایان خدمت بازنشستگان افزود: در برخی از دستگاه‌ها همچون آموزش‌و‌پرورش پاداش پایان خدمت ۶۰ میلیونی و در برخی ۱۰۰ میلیون و حتی پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی هم داشته‌ایم. وی این به هم ریختگی را ناشی از نوع دریافتی‌های حقوق و مزایا دانست و افزود: این بی‌عدالتی باید در پرداخت مستمری ماهانه بازنشستگی از بین برود.
قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: رعایت سقف ۲۴۰ میلیون و توازن حقوق بازنشستگی جزو اهداف ماست.

تاج استعفا ندهد، یک ریال به فدراسیون نمی‌دهیم
این نماینده با تأکید بر اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل تمامی دستگاه‌ها می‌شود و فدراسیون فوتبال هم از این قاعده مستثنا نیست، افزود: این قانون مداخله در هیچ اداره‌ای نیست بلکه در مورد اشخاص تصمیم گرفته می‌شود. راهکار ما این است که هم اساسنامه فیفا رعایت شود و هم تغییر و تحولات رخ دهد. راه‌حل این کار برگزاری مجمع فوق‌العاده است. وی در پاسخ به این سؤال که اگر در مجمع فوق‌العاده باز هم آقای تاج انتخاب شد چه اتفاقی می‌افتد، گفت: در بند اول، شرایط احزار مجمع آماده است که اعضای هیئت‌رئیسه نباید خلاف قوانین ایران عمل کنند. آقای اینفانتینو هم در مصاحبه‌اش گفته است:‌اگر این تصمیم با رأی مجمع انجام بگیرد، قابل اجرا خواهد بود. بنا به تأکید قاضی‌زاده هاشمی اگر تاج نخواهد استعفا دهد و مجمع هم در این صورت تشکیل نشود، نخست تمام منابع مالی که از سمت وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال داده می‌شود، قطع می‌شود و حتی یک ریال هم به فدراسیون فوتبال داده نمی‌شود؛ دوم وزارت ورزش نباید هیچ مکان ورزشی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد، یعنی مثلاً فدراسیون نمی‌تواند از استادیوم آزادی استفاده کند و در نهایت فدراسیون فوتبال که تا به حال مالیات لازم را به دولت نپرداخته باید این کار را انجام دهد و مالیاتش را بپردازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار