کد خبر: 935319
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
تاریخ وقف، فقه وقف، حقوق وقف، اقتصاد وقف، جامعه شناسی وقف و مدیریت وقف، فصل های «پاسخ‌نامه وقف» این کتاب را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ایمان خواجه اظهار کرد: «پاسخ نامه وقف» تالیف روح الله بیدرام سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد؛ توسط انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت دهه وقف منتشر شده است.
وی با اشاره به اینکه«پاسخ نامه وقف» در شش فصل تدوین شده است، افزود: تاریخ وقف، فقه وقف، حقوق وقف، اقتصاد وقف، جامعه شناسی وقف و مدیریت وقف، فصل های این کتاب را تشکیل می دهند که در قطع وزیری، با شمارگان 500 نسخه و با قیمت 350 هزار ریال توسط به‌نشر چاپ شده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه «تاریخ وقف» در فصل نخست این کتاب به پیش از اسلام و پس از آن تقسیم بندی شده است، خاطرنشان کرد: در فصل دوم؛ بحث «فقه وقف» به مفاهیم، واژگان، انوع وقف و شروط آن پرداخته شده است که موضوعات وقف، دلایل و نمونه های آن به همراه احام وقف مورد بررسی قرار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه فصل سوم کتاب به «حقوق وقف» و قوانین آن اختصاص دارد، افزود: در فصل چهارم این کتاب با عنوان«اقتصاد وقف» مباحثی همچون عرضه، تقاضا و هزینه های مرتبط با وقف بیان شده است.
ایمان خواجه فصل پنجم را «جامعه شناسی وقف» عنوان کرد و ادامه داد: کارکردها، آسیب ها و وظایفی که آحاد افراد جامعه درباره وقف بر عهده دارند، مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در فصل ششم و آخر این کتاب با عنوان «مدیریت وقف» به مباحث وقف در مورد اشخاص حقوقی و حقیقی پرداخته شده است، گفت:  نقش عوامل طبیعی در آسیب به موقوفات و مدیریت فرهنگی وقف از دیگر مباحث این فصل می باشد.
ایمان خواجه اضافه کرد: علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر