کد خبر: 935313
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:
در این برنامه که یکی‌از مهم ترین برنامه های روز نکوداشت اصفهان است، ٧٠ گروه نمایشی و ٧٠٠ هنرمند، ١٠٠ اجرای داستانی و روایتی را از میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) اجرا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این رابطه گفت:  برنامه میدان تا میدان برنامه ای است که با هدف معرفی فرهنگ شهر اصفهان، تاریخ و گذشته این شهر به مهمانان خارجی و داخلی و شهروندان اصفهانی طراحی شده است.
مرتضی رشیدی ادامه داد: در این برنامه، بازسازی تاریخی دوران صفوی و  سلجوقی به نمایش گذاشته خواهد شد و بخشی از این برنامه در مسیر بازار اصفهان خواهد بود. معرفی جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده و توجه به بازار سنتی اصفهان از اهداف این بخش است. يك سوي اجراي اين برنامه ها ميدان عتيق و سوي ديگر آن ميدان نقش جهان است كه يادآور دو فضاي تاريخي و پايتختي اصفهان در دوران سلجوقيه و ديگري پايتختي اصفهان در دوران صفويه است.
وی با بیان اینکه این برنامه از اول تا سوم آذر ماه برگزار خواهد شد، گفت: شهروندان می توانند از ساعت  14:30 تا 17:30 این سه روز، از میدان امام علی تا میدان  نقش جهان از این نمایش های تاریخی دیدن کنند.
وی افزود: به دلیل اینکه یکی از روزهای برگزاری این برنامه با جمعه تداخل دارد و بازار اصفهان در روز جمعه تعطیل است، در این روز اجرای همه برنامه ها به عرصه میدان منتقل خواهد شد.
رشیدی با اشاره به میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: برنامه های روز اصفهان به این مناسبت پیوند می خورد. به همین مناسبت از دوم تا چهارم آذر ماه در ورزشگاه پیروزی برنامه ای تحت عنوان "سلام حضرت دلبر" را برای عموم مردم در نظر گرفته ایم که اجرای سالار عقیلی و سینا شعبانخوانی  از جمله بخش های این برنامه است.
وی با بیان اینکه آیین گشایش روز اصفهان، اول آذر ماه برگزار خواهد شد ادامه داد: در آیین گشایش روز نکوداشت اصفهان تعدادی از سفیران شهرهای خواهر خوانده و نمایندگان کلان شهرهای کشور حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر