کد خبر: 935280
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
شهردار سمنان خبر داد:
شهردار مرکز استان از برنامه شهرداری این شهر برای احداث تقاطع غیر همسطح امام حسن(ع) در کمربندی ورودی غربی سمنان خبر داد.


سید محمد ناظم رضوی با اعلام این خبر گفت: تقاطع غیر همسطح امام حسن(ع) سمنان در منطقه غربی تقاطع غیر همسطح جهاد سمنان احداث می شود، و با این تقاطع غیر همسطح کمر بندی سمنان به منطقه شهری متصل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر میدان امام حسن(ع) سمنان یکی از ورودی ها به شهر سمنان از کمر بندی است، که احداث این تقاطع غیر همسطح سفرهای برون شهری را به داخل شهر هدایت و مشکل زوار و شهروندان سمنانی در دسترسی به کمربندی نیز حل خواهد شد.

شهردار سمنان اضافه کرد: با احداث این تقاطع غیرهمسطح، جاده دسترسی به منطقه گردشگری آبگرم سمنان نیز احداث خواهد شد و مسیر دسترسی به این ظرفیت مهم "توریست درمانی" با احداث این جاده، حدود 6 کیلومتر کوتاه تر می‌شود.

ناظم رضوی با اشاره به ظرفیت ویژه منطقه آبگرم خاطرنشان کرد: در آینده مقدمات ایجاد پایگاه های اقامتی، تفریحی و گردشگری در منطقه آبگرم سمنان فراهم خواهد شد و این خود یکی از ظرفیت های توسعه شهری خواهد بود.

وی اظهار داشت: مدت زمان اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح میدان امام حسن(ع) سمنان 2 تا 3 سال خواهد بود و برای احداث آن بالغ بر 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال با تامین30 درصد بودجه ،بخش قابل توجهی از این پروژه عملیاتی می‌شود.

چشمه آبگرم سمنان، یکی از چشمه ‌های آبگرم دارای خاصیت درمانی در کشور است که در جنوب غربی درجزین مهدیشهر و شمال غربی روستای افتر سرخه و در 21 کیلومتری شمال غرب سمنان واقع شده است. چشمه‌ های بزرگ این منطقه که از گذشته دارای استخرهایی با عمق و ظرفیت کم است و از نظر شیمیایی، آب این منطقه گوگردی است و علاوه بر خاصیت تفریحی برای درمان بعضی از بیماری های پوستی و رماتیسمی، همه ‌ساله در تابستان، اوایل بهار و پاییز مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد.

این منطقه گردشگری با وجود نزدیکی به شهر سمنان ، محور تهران - مشهد و جاده سمنان - فیروزکوه برای بسیاری از مسافران عبوری و علاقه‌ مندان گردشگری ناشناخته مانده است.
اطلاع ‌رسانی در خصوص ظرفیت های این سایت گردشگری، ایجاد زیرساخت های اولیه مانند جاده آسفالت و امکانات اقامتی مناسب و ...می تواند به رونق توریسم درمانی در این منطقه گردشگری کمک کند.

آب چشمه آبگرم سمنان در زمره آب‌های معدنی‌ای قرار می‌گیرد که منشاء درونی دارند. یعنی آب در ساختمان درونی زمین وجود دارد و بر اثر حرارت مرکزی زمین از شکاف‌ها و مجاری موجود بالا آمده و به سطح زمین می‌رسد. در این منطقه پنج چشمه وجود داشته که چهار چشمه همچنان جوشش دارند. دو چشمه بزرگ و معروف‌تر «مرادآب» و «گرآب» نام دارند. در غرب این دو چشمه، در پشت خانه‌های قدیمی تخریب شده، دو چشمه دیگر وجود دارد که به «قولنج آب» معروف است. بهترین فصل استفاده از این چشمه‌ها در اوایل بهار و پاییز است .

بسیاری از چشمه‌های آبگرم کشور که در سطح ملی و بین المللی شناخته شده‌اند فاقد خواص درمانی هستند؛ این منطقه بکر، یکی از معدود چشمه‌های آبگرم کشور است که استفاده از آن در زمینه درمانی و تفریحی سابقه طولانی دارد. به طوری که از گذشته استخرهایی با عمق و ظرفیت کم در محل چشمه‌ها ساخته شده است. از جمله اثرات درمانی این چشمه‌ها، تأثیر روی مخاط پوستی و بهبود بافت‌های بیمار است و بیماری‌هایی مانند بیماری‌های جلدی مانند سودا، کورک، زرده زخم و پسیورازیس را تسکین می‌بخشد. این آب‌ها در اثر خاصیت جذب و حل‌کننده‌ای که دارند، در تغذیه بافت‌ها تغییرات عمیقی به وجود می‌آورند و در درمان بیماری‌های ناشی از تورم و التهاب مفاصل، غده‌ها، کبد، رحم، استحکام شکستگی‌ها و برخی رماتیسم‌های مزمن و ضایعات دستگاه عصبی مفید است . نوشیدن این آب معدنی، ترشح معده را افزایش می‌دهد و به علت وجود آهن در درمان کم خونی مفید است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر