کد خبر: 935232
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
جای تعجب است که وزارت خارجه امریکا چشم خود را روی حقایق آشکار می‌بندد و به جای پاسخگویی به افکار عمومی در مورد زندانی کردن ۲۵۰۰ کودک مظلوم، با فرافکنی به موضوع بازداشت موقت چند کارگر ایرانی می پردازد و برای ایران نسخه دموکراسی می‌پیچد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور:‌ در روزهایی که گذشت برخی از کارگران زحمتکش شرکت «نیشکر هفت‌تپه» بابت پیگیری مطالبات به حقشان دست به تجمع اعتراض‌‌آمیز زدند که در نهایت با پیگیری مسئولان استانی و وزارت کار اعلام شد تمام مطالبات کارگران تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد. این تجمع و حواشی که پیرامون آن به وجود آمد بهانه ای شد تا مقامات امریکایی در اقدامی مداخله جویانه در مورد اعتراضات کاملا صنفی کشورمان دخالت کنند و باز به اظهارنظرهای شاذ بپردازند. وزارت امور خارجه امریکا در تارنمای خود به موضوع بازداشت موقت برخی از کارگران نیشکر اشاره کرد و اعلام نمود که بازداشت چندتن از کارگران نشان می‌دهد که در ایران دموکراسی وجود ندارد!

توییتر وزارت خارجه آمریکا به نقل از هتر نوئرت، سخنگوی این وزارت خانه با اشاره به وضعیت کارگران نیشکر هفت‌تپه در ایران نوشته است: «مردم‌سالاری‌های واقعی کارگرانی را که به شکل مسالمت‌آمیز به دستمزد پرداخت نشده خود اعتراض می‌کنند دستگیر نمی‌کنند.»

این اظهارات را آن هم از دهان سردمداران جنایتکار آمریکا، باید از عجایب روزگار دانست. همین چند ماه پیش رسانه‌های معتبر دنیا تصاویری منتشر کردند که نشان میداد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خانواده‌های مهاجران بازداشت‌شده را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند. آنگونه که رسانه‌های آمریکا گزارش دادند تا ماه آگوست شمار کودکان خانواده‌های مهاجر که پس از بازداشت والدین آن‌ها سرپرستی‌شان در اختیار دولت آمریکا قرار گرفتند، به ۳۰ هزار نفر نیز رسیده است. در میان مهاجران حدود ۲۵۰۰ کودک که عمدتا اهل آمریکای مرکزی و جنوبی هستند توسط ماموران مرزی آمریکایی از والدینشان جدا شده و برای نگهداری به قفس‌های تعبیه شده منتقل شدند. از این تعداد بیش از ۱۰۰ کودک کمتر از ۴ سال سن داشتند.

این رویکرد ضدانسانی و ظالمانه رژیم آمریکا در قبال پناهجویان و مهاجرین، تنها یک نمونه از صد‌ها مورد نقض آشکار حقوق بشر در ایالات متحده است. این در شرایطی است که نظام جمهوری اسلامی که از قضا توسط مقامات رژیم آمریکا متهم به نقض حقوق بشر می‌شود به تصریح سازمان ملل، دارای عالی‌ترین رتبه در میزبانی از پناهجویان و مهاجرین و جنگ‌زده‌ها در سطح جهان است.

گرچه برای کسانی که خود را به خواب زده‌اند و مصداق «صُم و بُکم» هستند ارائه مصادیقی روشن‌تر از موردی که اشاره شد نیز افاقه نخواهد کرد، اما به‌هرحال جای تعجب است که وزارت خارجه امریکا چشم خود را روی این حقایق آشکار میبندد و به جای پاسخگویی به افکار عمومی در مورد زندانی کردن ۲۵۰۰ کودک مظلوم، با فرافکنی به موضوع بازداشت موقت چند کارگر ایرانی می پردازد و برای کشور بزرگی نظیر ایران که بهترین نوع مردم سالاری در دنیا را دارد نسخه دموکراسی می‌پیچد!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
ترامپ چرا؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار