کد خبر: 935152
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان:
از برکات بسیج در ابتدای انقلاب با تأمین امنیت پایدار در نقاط مختلف، محرومیت‌زدایی، مقابله با گروهک‌ها، با حضور در جنگ با شیوه جنگ و مقابله مردمی در راستای اهداف نظام حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین سعید عرفان منش  از اصفهان، جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان: در جمع خبرنگاران بااشاره به تأمین امنیت پایدار در نقاط مختلف کشور، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی، مقابله با گروهک‌ها، با حضور در جنگ با شیوه جنگ و مقابله مردمی در راستای اهداف نظام حرکت کرده است که این نبرد علوی و فاطمی هم‌اکنون الگوی رزمندگان جبهه مقاومت در سراسر جهان است.
سردار مجتبی فدا گفت: بسیج در جمع، آموزش، سازمان‌دهی و به کارگیری اقشار مردم یکی از مأموریت‌های بسیج است و به واسطه تأثیرگذاری و نقش اقشار نزدیک به 20 گروه سازمان‌دهی شده که وظیفه آن‌ها هماهنگی، پشتیبانی و کمک با توانمندی‌ها و قابلیت‌های مختلف هیأت‌های اندیشه ‌ورز به دستگاه‌های دولت و نهادهای مورد نیاز است.
وی بیان نمود: در شرایط فعلی بسیج طرح‌های مختلفی دارد، در هفته بسیج از مهم‌ترین طرح‌ها گشت محله محور است که در راستای برقراری امنیت پایدار به نیروی انتظامی کمک می‌کند و با هدف جلوگیری از سرقت‌های خرد و مبارزه با آن با هماهنگی دستگاه قضایی انجام می‌شود و اولین مرحله آن در هفته بسیج برگزار می‌شود.
جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان بابیان اینکه برای محرومیت‌زدایی در داخل و خارج از استان بسیج طرحهای متعددی دارد اذعان نمود :  طرح شهید بهنام محمدی که وظیفه ارتباط و به‌کارگیری دانش آموزان در مساجد را بر عهده دارد، طرح شهید حججی برای ساماندهی 7 میلیون بسیجی در سراسر کشور، طرح جهادگران سلامت شهید رهنمون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به منظور اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم در یک مأموریت سه ساله و طرح همگام با کشاورز است.
فدا ابراز کرد: همچنین در طرح‌های دیگر بخشی از پروژه‌های بسیج افتتاح می‌شود، 13 سوله صالحین که با هزینه بسیج و مشارکت خیریه‌ها به منظور بهره‌برداری عموم مردم انجام شده، افتتاح می‌شود که با تلاش شبانه‌روزی و کمترین هزینه برای مباحث فرهنگی و ورزشی صورت گرفته است، همچنین از آنجایی که بخش عمده‌ای از حوزه‌های مقاومت بسیج استیجاری و بافت فرسوده بوده، در هفته بسیج 27 حوزه پایگاه مقاومت اعم از حوزه محلی، قشری، دانش‌آموزی و... افتتاح می‌شود.
وی ازبرگزاری کنگره ملی سرداران و 1400 شهید خط‌شکن شهرستان فلاورجان نام برد واظهار داشت: زمان کنگره از یکم الی هفتم آذر ماه 1397 است، زمان اجلاسیه نیز در روز یک آذر ساعت 8 صبح در مجموعه فرهنگی شهدای خط‌شکن فلاورجان همراه با برگزاری نمایشگاه بزرگ از انقلاب تا ظهور و نقش مردم شهرستان فلاورجان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.
فدا افزود: برگزاری کنگره شهدای ترور و بخش میمه شهید محمدطه اقدامی نیز از دیگر اقدامات هفته بسیج خواهد بود، همایش بزرگ اقتدار بسیجیان و گردهمایی در روز 5 آذر اجرا خواهد شد، افتتاحیه 200 هکتار بیابان‌زدایی، 70 پروژه محرومیت‌زدایی و اعزام 200 گروه جهادی به مناطق محروم، تجلیل از پیشکسوتان بسیجی در 40 سال زمان انقلاب روایت گری 40 سال افتخار در مدارس و مراکز آموزش عالی و همایش یاران ماندگار و تجلیل از فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون نیز انجام خواهد شد.
جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: شهرستان فلاورجان جزو شهرستان‌های برجسته و نمونه است که قومیت‌های مختلف در آن ساکن هستند و به واسطه توانمندی مردمان، رزمندگان این شهر همیشه چه در مناطق کردستان و چه در لشکر 14 امام حسین و لشکر 8 نجف اشرف جزو گردان‌های خط‌شکن بودند و عنوان شهدای خط‌شکن زیبنده این شهرستان است.
 وی در بخش دیگر از فعالیت‌های سپاه که قبل از برگزاری کنگره در طول امسال و سال گذشته صورت گرفته گفت :این همایشها شامل ؛همایش تخصصی جبهه فیاضیه، همایش تجلیل از خانواده‌های شهدای کردستان، همایش آزادگان سرافراز در شهرستان، همایش تدوین تاریخ شفاهی شهرستان و نقش شهرستان در طول انقلاب، شب خاطره خوشه‌های ایثار با بیان خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، طرح زیارت نیابتی به نیابت از 1400 شهید خط‌شکن در اربعین است.
فدا با اشاره به توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در شهرستان فلاورجان در بعد ایثارگری وجود دارد، آمار داد: شهرستان فلاورجان دارای یک هزار و 455 شهید، 186 آزاده، 2 هزار و 500 جانباز، 13 هزار رزمنده، 58 هزار بسیجی، 34 شهید سردار هم دارد که بیشترین شهید را در عملیات خیبر داده که روز 5 اسفند به عنوان روز گرامیداشت این شهرستان نام‌گذاری شده و بعد از آن شهرستان در عملیات کربلای 5 بیشترین شهید را داشته است.
جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان اضافه کرد: تعداد شهدای روحانی 21 نفر، شهید سادات 54 نفر، شهدایی که در اسارت به شهادت رسیدند 8 نفر، شهدای جامعه زنان و خانم‌ها نیز 8 نفر، 13 شهید مدافع حرم، تعداد شهدای دانش‌آموز 259، شهید کارمند 20 نفر، شهدای اصناف 117 نفر، شهدای ورزشکار 68 نفر، تعداد شهدای بمباران 21 نفر، تعداد شهدای مکه هم در دهه 60 و هم در حادثه منا 11 نفر، تعداد شهدای تک فرزند 12 نفر، تعداد خانواده‌های دارای دو شهید 93 نفر و سه شهید 7 نفر، خانواده‌هایی که هم شهید پدر و هم پسر دارند 5 نفر، خانواده‌هایی که هم مادر و هم فرزند شهید شده هم 2 خانواده است و 4 شهید هم متعلق به دوران انقلاب اسلامی هستند که در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی به مقام شهادت نائل آمدند.
 وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب یاد شهدا فراموش و کهنه شود، فعالیت‌هایی مانند کنگره شهدا پادزهر این حرکت مسموم است؛ تنها شهرستانی در کشور است که در یک زمان و در عملیات خیبر هر سه برادر همزمان و با هم به شهادت رسیدند.
فدا در خصوص برنامه کنگره ملی سرداران ابراز نمود : این برنامه با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در شهرستان فلاورجان برگزار می‌شود، در روز 1 آذر ماه افتتاحیه در شهر فلاورجان، بعدازظهر همان روز در مسجد جامع باغکومه بهاران با حضور عموم مردم، روز جمعه در مصلی نماز جمعه پیربکران مراسم دعای ندبه و بعداز ظهر همان روز در سالن ورزشی سرداران قهدریجان برگزار می‌شود.
جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان تأکید داشت: صبح روز شنبه در شهر فلاورجان با حضور اقشار دانش‌آموزی، بعدازظهر با حضور خواهران، ساعت 18:30 در مصلی نماز جمعه پیربکران با حضور مردم برنامه ادامه خواهد داشت، همچنین روز یکشنبه بعد ازظهر با گردهمایی جوانان در سالن ورزشی میثاق سهروفیروزان و ساعت 18:30 با حضور عموم مردم در حسینیه شهدای اشترجان ایمانشهر ادامه برنامه‌های کنگره برگزار می‌شود.
وی گفت: در بعدازظهر روزدوشنبه در مجموعه فرهنگی شهدای خط‌شکن فلاورجان برنامه‌ای با حضور رزمندگان و بسیجیان و بعد از نماز مغرب و عشا در اردوگاه شهید بهشتی برای عموم دایر خواهد بود
فدا درخصوص روز سه‌شنبه مطرح کرد: گردهمایی نونهالان روز سه‌شنبه ساعت 14 عصر در مجموعه فرهنگی شهدای خط‌شکن فلاورجان با حضور دو مجری برجسته و گردهمایی عمومی در ساعت 18:30 روز سه‌شنبه در شهر زازران و چهارشنبه در مسجد جامع کلیشاد و سودرجان برگزار می شود
انجام می‌شود.جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان ادامه داد: روز پنج‌شنبه 8 آذر ماه نیز مراسم اختتامیه در مجموعه فرهنگی شهدای خط‌شکن با حضور عموم مردم برگزار می‌شود، در طول هفته وزیر آموزش پرورش، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی و برخی دیگر از شخصیت‌های لشکری و کشوری در این برنامه‌ها حضور پیدا خواهند کرد.
 وی اذعان داشت: از دستاوردهای دیگر کنگره ساخت مجموعه بزرگ ورزشی فرهنگی خط‌شکن و حاصل یک کار جهادی، انقلابی و شبانه‌روزی است که جزو یادگاران ماندگار این کنگره خواهد بود، به علت این‌که شهرستان فاقد سالن اجتماعات بود در راستای کنگره سالن آمفی‌تئاتری در شهرستان در حال ساخت است و تا یک ماه آینده به نام شهدای خط‌شکن افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.
فدا اذعان داشت: همچنین سوله ورزشی شهدای خط‌شکن در مدت 8 ماهه با حدود 4 هزار متر با امکانات مناسب هفته گذشته راه‌اندازی شده و اجلاسیه در این سوله برگزار می‌شود و بعد از آن این سوله جهت فعالیت فرهنگی ورزشی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.
جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: سپاه صاحب‌الزمان درصدد است تا بعد از این کنگره ملی کارهای مانا به جا گذشته شود، در همین راستا مخصوص خانواده شهدا تندیس‌هایی تهیه شده است و از 1400 شهید خانواده شهرستان سرکشی خواهد شد، همچنین 17 جلد عنوان کتاب آماده چاپ است که در طول زمان برگزاری کنگره از 10 جلد آن رونمایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از اقدامات دیگر ادامه دادن فعالیت‌های دبیرخانه و اول شامل جمع‌آوری آثار، دست‌نوشته و وصیت‌نامه‌های شهدا است، دوم پیاده کردن حدود 3 هزار ساعت نوار مصاحبه با رزمندگان است که در قالب کتاب به بهره‌برداری خواهد رسید، در حاشیه کنگره نمایشگاه فرهنگی و رزمی نیز برگزار می‌شود که ضمن به نمایش گذاشتن ادوات و امکانات جنگی متعلق، بخشی از نمایشگاه به نمایش توانمندی‌های شهرستان اختصاص یافته، همچنین 3 شب برنامه نمایش رزمی در کنار سالن ورزشی خط‌شکن با نام شب‌های شیدایی پیش‌بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار