کد خبر: 935141
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید دستگاه ایکس ری (x-ray) جهت نصب در گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان تصویب شده تا سلامت مرز را تضمین کند.
جوان آنلاین:‌ روحانی رییس جمهور در جمع اصحاب رسانه در استانداری آذربایجان غربی گفت: با بیان اینکه از استقبال گرم مردم آذربایجان غربی و به ویژه شهرستان خوی قدردانی می‌کنم، گفت: امیدوارم در آینده فرصت‌هایی فراهم شود تا در جمع مردم سایر شهرستان‌ها نیز حاضر شوم.

وی افزود: اتصال این استان مرزی به راه اهن بسیار اهمیت داشت و میتواند پایه مهم توسعه استان باشد.

رییس جمور افزود: امیدوارم این راه اهن به مرزها، کشور ترکیه و به مراکز بار متصل شده و موجبات تحول استان را فراهم آورد، همچنین طرح‌ها و پروژه‌هایی که قول دادیم تا سال ۹۹ اجرایی شود.

وی با بیان اینکه از تمامی مسئولان آذربایجان غربی میخواهم تا تمامی تلاش خود را برای تسهیل سرمایه گذاری در بخش معدن این استان انجام دهند، گفت: مسئولان باید در صورت بروز هرگونه مشکل به شخص بنده مراجعه کنند چرا که تسهیل سرمایه گذاری معدنی یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

روحانی در ادامه تصریح کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت این استان در زمینه صنعت و معدن استفاده کنیم که در شرایط فعلی دولت سعی دارد تا سرمایه گذاری خارجی را جذب کند.

وی افزود: از تمام مسئولین میخواهم که در خصوص سرمایه گذاری، تمام تسهیلات لازم را فراهم کنند.

رییس جمهور گفت:طبق گزارش‌هایی که آقای استاندار به بنده دادند تعداد بسیاری از شاخص‌های توسعه یافتگی استان در حال ارتقا به میانگین کشوری هستند.

وی افزود:این استان از نظر اقوام و ادیان یک رنگین کمان واقعی است و این همزیستی وهمدلی باید روز به روز بیشتر شود.

روحانی با اشاره به اینکه باید اختیارات بیشتری به استاندار داده شود، گفت:دادن اختیارات بیشتر به استانداران و کاهش وابستگی شان به مرکز یکی از تصمیماتی است که ما باید دنبال بکنیم.

وی افزود:به عنوان تهدید به مرز‌ها نگاه نمی‌کنیم، مرز‌های ما باید هم سالم و هم مورد بهره برداری قرار بگیرد، هدف ما این است که مردم ما بهترین استفاده مشروع را از مرز‌ها ببرند.

وی ادامه داد:خرید دستگاه ایکس ری نیز یکی از مهم‌ترین تصمیمات و اقداماتی است که برای بهره مندی آذربایجان غربی از نعمت مرز انجام خواهد شد.

رییس جمهور گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید دستگاه ایکس ری (x-ray) جهت نصب در گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان تصویب شده است تا سلامت مرز را تضمین کند.

رئیس جمهور با اعلام اینکه یکی از موارد مورد مذاکره و در نهایت موافقت شده در استان افزایش اختیارات استانداری و کاهش نیاز آن به مرکز است، بیان کرد: مرز ما هم سالم باشد و هم بهره برداری شود. ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعدادی ایکس ری تخصیص می‌یابد. هدف ما استفاده بهتر و مشروع مردم از مرز است.

وی اعلام کرد: دریاچه ارومیه جز اهداف مهم دولت در دولت یازذهم است اگر دولت ۱۱ و ۱۲ نبود دریاچه خشک میشد، عملکرد دولت بیشتر در تثبیت دریاوه ارومیه و جلوگیری از خشکی آن بوده است که قدم اول که همان تثبیت بود که به خوبی پیش رفت.

رئیس جمهور با اعلام اینکه یکی از ظرفیت استان معادن بوده واز این نظر استان موقعیت خوبی دارد بیان کرد: آذربایجان غرب یک استان و مرزی بوده و از این رو از موقعیت خوبی در زمینه صادرات بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت تسهیل سرمایه گذاری در بخش خصوصی است، گفت: در خصوص سرمایه گذاری در استان گزارشات استاندار نوید بخش بود.

این مسئول تصریح کرد: شاخص‌های استان در زمینه بهداشت و درمان به متوسط کشوری رسیده و تا پایان سال به تعداد تخت‌های افتتاح شده به یک هزار تخت می‌رسد در حوزه گازرسانی اقدامات خوبی شده و ۲۰۰ روستا گازرسانی شده تا پایان سال به این میزان به حد متوسط کشوری می‌رسد.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار