کد خبر: 935135
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری البرز:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت و قابلیت های بسیار خوبی است.

حامد فرضی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی البرز خود یک امتیاز به شمار می رود، افزود: البرز در کنار استان تهران است و در یک مساحت ۱۲۰ کیلومتری تا شعاع تهران حدود ۲۰ درصد جمعیت را در خودجای داده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز محصولات و صنایع در استان برای مردم شناخته شده نیست، گفت: در بحث اطلاع رسانی هنوز نتوانستیم قوی عمل کنیم و با وجود ۳ میلیون نفر جمعت استان البرز مردم باید مانند مسئولین در این رخداد بزرگ شرکت کنند و به توانمندی های استان خود اشراف داشته باشند.

 فرضی خاطرنشان کرد: در سامانه های منابع طبیعی برنامه ریزی های مرتب و درستی انجام گرفته و این سامانه در جاهایی که مرتع داری در آن به صورت قانونمند و‌منسجم انجام می شود برنامه ریزی های خوبی را انجام می دهد.

 وی باشاره به اینکه در مراتع کرج و طالقان ظرفیت های خوبی وجود دارد، افزود: با توجه به ظرفیت های منطقه ای سکوها و چادر های بومی را برای طرح بوم گردی برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم از این فرصتها به نفع استان استفاده کنیم.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری البرز تصریح کرد: دامداران استان باید از نظر اقتصادی توانمند شوند و در کنار دامداری های خود شغل های مربوط به آن را انجام دهند تا بتوانند از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه با افزایش سطح پوشش گیاهی در سطح منطقه شاهد کاهش چشمگیر سیل خیزی منطقه می شویم، گفت: در چند طرح ی که مصوب کردیم از فاکتورهای اصلی ما طرح بوم گردی است که می تواند به این حوزه کمک شایانی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار