کد خبر: 935125
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرات غیر نفتی ایران در سالجاری از مرز ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲/۵ درصد رشد یافته است.
جوان آنلاین: صادرات غیر نفتی ایران در سالجاری از مرز ۳۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲/۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین طی هفت ماهه سال‌جاری ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون دلار وارد کشور شده است.

ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم ازجمله کالا‌های اساسی هستند که طی هفت ماهه سال‌جاری وارد کشور شده‌اند؛ بنابراین گزارش؛ ذرت درصدر کالا‌های اساسی وارد شده قرار دارد که به میزان ۴ میلیون و ۷۶۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

دانه‌های روغنی با حجم یک میلیون و ۷۸۸ هزار تن و به ارزش ۹۲۴ میلیون دلار وارد کشور شده است و از نظر ارزشی ۲۲ درصد افزایش داشته است. برنج رتبه دوم را در لیست واردات کالای اساسی دارد و به میزان ۹۶۴ هزار تن به ارزش ۹۹۰ میلیون دلار وارد شده است.

دانه‌های روغنی با حجم یک میلیون و ۷۸۸ هزار تن و به ارزش ۹۲۴ میلیون دلار در ردیف سوم کالای اساسی جای گرفته و از نظر ارزشی ۲۲ درصد افزایش داشته است.

دارو در ردیف چهارم لیست مذکور قرار گرفته که میزان واردات آن ۴ هزار و ۸۵۲ تن به ارزش ۶۰۵ میلیون و ۵۶۵ هزار دلار بوده است. روغن‌های خوراکی از دیگر کالا‌های اساسی است که رتبه پنجم در لیست کالا‌های اساسی را داراست، به میزان ۶۵۱ هزار و ۲۰۲ تن به ارزش ۵۳۹ میلیون دلار وارد کشورمان شده است.

در گزارش گمرک ایران آمده است؛ روزانه بیش از ۴ هزار اظهار در گمرکات صورت می‌گیرد و فقط توقف ۲ درصد از کالا‌ها در گمرک بیش از معمول است و ۹۰ درصد کالا‌هایی که وارد گمرک می‌شوند در کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند.

همچنین خدمات شبانه روزی و ۲۴ ساعته گمرک در شرایط ویژه اقتصادی به کالا‌های اساسی در گمرکات مهم کشور صورت می‌گیرد و روند ترخیص این کالا‌ها به صورت لحظه‌ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می‌شود.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار