کد خبر: 935114
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تولید محصول نهایی شرکت‌های فولادی استان طی شش ماهه سالجاری یک میلیون و 930 هزار تن معادل 20 درصد تولید محصول طولی فولادی کشور می‌باشد.
حسین نجاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: این استان از نظر ظرفیت بالقوه تولید، با تولید بالغ بر 1.5 میلیون تن شمش فولاد معادل 15 درصد ظرفیت کشور و 5.5 میلیون تن مقاطع فولاد ساختمانی معادل 24 درصد ظرفیت کشور، یکی از قطب های فولادی در محصولات نهایی و طولی است. 
  
وی همچنین از رتبه اول کشور و چهارم استان در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در تولید مقاطع طولی خبر داد.
  
نجاتی میزان تولید واحدهای فولادسازی استان در سال جاری را 950 هزار تن فولاد خام و سه میلیون و 500 هزار تن محصولات نهایی اعلام کرد و گفت: این میزان تولید در هفت ماهه امسال برابر با 610 هزار تن فولاد خام و دو میلیون و 144 هزار تن محصول نهایی است و پیش بینی می کنیم که تولید صنعت فولاد استان تا پایان سال جاری به رقمی بالغ بر یک میلیون و 50 هزار تن در فولاد خام و بیش از سه میلیون 680 هزار تن محصول نهایی برسد . 
  
وی میزان صادرات واحدهای فولادی استان طی هفت ماهه سالجاری را معادل 153 هزار عنوان کرد و افزود: میزان ارزآوری هفت ماهه سالجاری بالغ بر 65.5 میلیون دلار است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر