کد خبر: 935110
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
به منظور رسيدن خطوط ريلي به مرزهاي غربي کشور انجام شد
مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: مسير ريلي مراغه- اروميه امروز با حضور رئيس‌جمهور به بهره‌برداري می‌رسد.

شاپور ارصلانی  اظهار داشت: اعتباری که معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن کشور برای اجرا و بهره‌برداری راه آهن مراغه- ارومیه هزینه‌کرد معادل 4 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه کل مسیر یاد شده 183 کیلومتر است، افزود: اجرای این پروژه از سال 85 کلنگ‌زنی شده که 85 کیلومتر از آن در سال 92 به بهره‌برداری رسید و با تکمیل مابقی پروژه امروز شاهد بهره‌برداری کامل این طرح هستیم.

ارصلانی از مهم‌ترین اهداف این پروژه را اتصال آذربایجان‌غربی به خصوص مرکز این استان به شبکه ریلی کشور اعلام و تاکید کرد: تحقق این هدف زمینه رونق اقتصادی و صنعتی منطقه، رسیدن شبکه ریلی به مرزهای غربی کشور، افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق سیستم حمل و نقل ریلی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش سوانحه جاده‌ای و ... را نیز فراهم می‌آورد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل ریلی، در تشریح جزئیات اهداف یاد شده عنوان داشت: پیش‌بینی شده با بهره‌برداری از این خط ریلی سالانه 5 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت که معادل 50 میلیارد ریال است اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره مسافر و تناژ بار جابه‌جایی این شبکه ریلی گفت: برای سال اول جابه‌جایی 1.5 میلیون تن کالا و یک‌میلیون نفر مسافر از طریق خط ریلی مراغه- ارومیه برنامه‌ریزی شده است.

به گفته ارصلانی خط آهن نقده- ارومیه شامل چهار ایستگاه است که دو ایستگاه نقده و ارومیه به عنوان ایستگاه‌های اصلی و شیرین بلاغ و رشکن به عنوان ایستگاه‌های بین راهی این مسیر محسوب می‌شوند.

با توجه به هم مرز بودن استان آذربایجان‌غربی با کشورهای عراق و ترکیه که شاهراه ارتباطی ایران و اروپا محسوب می‌شوند، امیدواریم بهره‌برداری از این خط ریلی تحولات اقتصادی قابل توجهی را در منطقه و کشور به دنبال داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر