کد خبر: 935106
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه همکاری‌های تجاری و صنعتی بین دو کشور ایران و ترکیه، گفت: ارتباطات دو سویه بین استان‌های مختلف کشورمان و کشور ترکیه روز به روز، رو به گسترش است و ما تلاش می کنیم تا ارتباطات تجاری بین تبریز و آنتالیا نیز رو به رشد باشد.
علی جهانگیری در نشست هیئت تجاری ترکیه و فعالان اقتصادی استان، با اشاره به سابقه تاریخی شهر تبریز و وجود دانشگاه ربع رشیدی با قدمت 750 ساله در تبریز، اظهار کرد: تبریز از دیربازبه عنوان شهری استراتژیک نقش برجسته‌ای درمراودات تجاری کشور داشته است. 
 
وی هدف از این جلسات را توسعه همکاری‌های بیش از پیش تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: با توجه به بافت اقتصادی آنتالیا، تمایل داریم، ارتباطات اقتصادی خود را با این منطقه افزایش دهیم. 
  
وی با اشاره به ارتباطات تنگاتنگ بین ایران و ترکیه در طول سالیان متمادی، خاطرنشان کرد: ما به عنوان دو کشور همسایه و دوست در شرایط مختلف در کنار هم بودیم. 
  
وی ادامه داد: امیدوارم در شرایط  فعلی که برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران یا در برخی مسائل در خصوص ترکیه مطرح است، باز در کنار هم باشیم و بتوانیم از این شرایط با موفقیت عبور کنیم. 
  
وی خواستارهمراهی فعالان اقتصادی ترکیه با برادران خود در آذربایجان شرقی شد و گفت: ما بیش از پیش دوست داریم برادران ترک ما در این شرایط خاص در کنار مردم ایران و به ویژه فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی باشد. 
  
جهانگیری با بیان این‌که آذربایجان شرقی، به عنوان استانی اقتصادی و صنعتی در کشور شناخته می‌شود، افزود: آذربایجان شرقی با فعالیت بیش از سه هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی ، صنایع کوچک و کارگاهی و خدماتی و دارا بودن حدود ۲۰۰ هزار نفر دانشجو و نزدیک به چهار هزار نفر هیئت علمی دانشگاهی با ۱۲ دانشگاه بزرگ، ۱۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی متوسط و کوچک یکی ‌از استان‌های خاص و ویژه از نظر صنعتی و اقتصادی در سطح کشور است. 
  
وی از صادرات غیر نفتی استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این صادرات حدود دو و نیم میلیارد دلار بوده و روز به روز رو به افزایش است. 
  
جهانگیری با اشاره به تسهیل فرایند‌های سرمایه گذاری در سطح کشور، اظهار کرد: بر اساس قوانین جدید سرمایه گذاران خارجی امکان سرمایه گذاری 100 درصدی را در کشور دارند و امکانات مشابهی در اختیار بخش خصوصی خارجی و داخلی قرار می گیرد. 
  
وی از تضمین ریسک‌های غیر تجاری سرمایه گذاری خارجی خبر داد و افزود: ایران یکی از کشورهای پیشرو در بحث قوانین سرمایه گذاری است از این رو سرمایه گذاران ترک با اطمینان خاطر می‌توانند ضمن سرمایه گذاری در کشور ما به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی خود بپردازند. 
 
وی با اشاره به فعالیت ۵۲ شهرک صنعتی درآذربایجان شرقی، گفت: این استان تنها استانی است که شهرک سرمایه گذاری تخصصی خارجی در آن فعال است و ما از این روند حمایت می کنیم. 
  
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، از ارتقای رتبه استان در طول ماه های اخیر در بحث فضای کسب و کار  خبر داد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رتبه فضای کسب‌وکار استان در تابستان امسال به رتبه اول در بین سایر استان‌های کشور رسیده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر