کد خبر: 935088
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
پس از اظهارات نماینده ویژه سازمان ملل برای امور یمن در نشست شورای امنیت، رهبران انصارالله اعلام کردند حاضرند برای پیشبرد روند صلح حملات موشکی و پهپادی را علیه عربستان متوقف کنند.
پس از اظهارات نماینده ویژه سازمان ملل برای امور یمن در نشست شورای امنیت، رهبران انصارالله اعلام کردند حاضرند برای پیشبرد روند صلح حملات موشکی و پهپادی را علیه عربستان متوقف کنند.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند. وی بامداد دو شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اگر ائتلاف سعودی صلح می‌خواهد، ما آماده توقف عملیات نظامی خود در همه جبهه‌ها هستیم.»‌رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: «نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار توقف حملات موشکی و پهپادی یمن شده است و ما هم از تلاشش برای برقرای صلح حمایت می‌کنیم.»‌این مواضع انصارالله ساعتی پس از نشست شورای امنیت درباره سازمان ملل مطرح شد. در این نشست مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گفت: درگیری‌ها در یمن ادامه دارد و رو به وخامت است، شهر الحدیده مرکز این جنگ است و به همین دلیل ما به شدت از گزارش‌های اخیر برای توقف خشونت‌ها در جبهه‌های مختلف این شهر استقبال می‌کنیم. وی تأکید کرد: ما باید از تحرک بین‌المللی مثبتی که درباره یمن ایجاد شده، بهره ببریم. من به شدت معتقدم که این فرصت در زمان سرنوشت‌سازی برای دستیابی به یک سازش سیاسی جامع در یمن به وجود آمده است. گریفیتس اظهار کرد: من از تمامی رهبران جهان که خواستار توقف درگیری‌ها در یمن شده‌اند، تشکر می‌کنم. نباید هیچ‌گونه اقدام تهدیدآمیزی برای از سرگیری درگیری‌ها انجام شود. من به عنوان میانجی معتقدم که هیچ چیز نباید مانع از فرصت گفت‌وگو و مذاکره شود. فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در ادامه تأکید کرد: وضعیت شهر الحدیده به شدت شکننده و بی‌ثبات است و ما نیاز داریم که اقدامات فوری در خصوص این شهر در پیش گرفته شود. این مسئول سازمان ملل نسبت به مطالبات اخیر همه طرف‌ها به ویژه دولت مستعفی، جنبش انصارالله و نیز ائتلاف عربی ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: سازمان ملل به تلاش‌های خود در حل این درگیری‌ها ادامه می‌دهد. وی افزود: با افزایش توجه‌های بین‌المللی به بحران یمن، همه طرف‌های درگیر در این کشور باید به تلاش برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در این کشور پایبند باشند. در همین حال، دولت سوئد از کویت خواست، هیئت یمن را برای حضور در مذاکرات صلح به این کشور منتقل کند. «منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل چند روز پیش در نشست شورای امنیت درباره یمن از آمادگی کویت برای ارائه حمایت لجستیکی به منظور تضمین مشارکت طرف‌های یمنی در دور جدید مذاکرات صلح خبر داد. پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در شهریورماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی جهت انتقال هیئت انصارالله از صنعا به ژنو، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعا را نداد و در روند مذاکرات مانع‌تراشی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار