کد خبر: 935061
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت خودداری مسئولان از سخنان مجمل و دو پهلو که ممکن است مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد، از آنان خواست که در مورد اظهارات خود دقت کافی روا دارند و در عین حال تأکید کرد که نباید از این موارد به عنوان ابزاری برای وارد آوردن فشار به دولت استفاده شود.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت خودداری مسئولان از سخنان مجمل و دو پهلو که ممکن است مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد، از آنان خواست که در مورد اظهارات خود دقت کافی روا دارند و در عین حال تأکید کرد که نباید از این موارد به عنوان ابزاری برای وارد آوردن فشار به دولت استفاده شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، به ابتکار تاریخی حضرت امام (ره) در تأسیس «هفته وحدت» اشاره کرد و افزود: زمانی که دشمنان ما و جهان اسلام دائماً به دنبال تفرقه‌افکنی بودند و سیاست استعماری، دامن زدن به انفصال و شقاق بین امت اسلامی بود، امام امت بر یک حقیقت مهم اصرار کردند. آن حقیقت بزرگ عبارت بود از کنار گذاشتن اختلافات به خاطر دستیابی به مصلحتی بزرگ‌تر که همان حفظ کیان اسلام و مسلمانان بود.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نسبت به پیام نورانی امام (ره) و تأسیس مهم «هفته وحدت» احساس نیاز می‌کنیم، به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی برای کشور‌های غرب آسیا اشاره کرد و یادآور شد: امروز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آرمان‌های جهان اسلام، با وحدت و گردآمدن حول محور اسلام، پیامبر (ص) و تعالیم نورانی آن حضرت محقق می‌شود و بنابراین باید با تمام قدرت به دنبال تحقق این امر بود.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی طی سالیان متمادی علیه ملت مظلوم فلسطین، اظهار کرد: در چنین فضایی متأسفانه برخی کشور‌های اسلامی به صورت پنهان و آشکار با دشمنان اسلام رابطه برقرار می‌کنند و این امر موجب می‌شود که دشمن به تحقق هدفش که همان چندپاره کردن جهان اسلام است نزدیک شود. رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن با پشتیبانی امریکا و برخی کشور‌های اروپایی، گفت: ملت مظلوم یمن نیز با دست خالی در برابر فجایع انسانی و جنایات جنگی بزرگی که در آنجا ارتکاب می‌یابد مقاومت کرده‌اند و آنچه در جهان اسلام نویدبخش است، همین مقاومت ملت‌هاست که جمهوری اسلامی نیز محور آن است وامیدواریم خداوند شر مستکبران را از سر ملت‌های مظلوم مسلمان کم کند.

نمی‌توانیم مقابل مفاسد اقتصادی تماشاگر باشیم
آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه برخورد‌های قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، تصریح کرد: نمی‌توان نشست و تماشا کرد که عده‌ای زندگی میلیون‌ها شهروند را که با سختی‌های فراوان تلاش کرده‌اند زندگی متعارفی برای خود فراهم کنند، دستخوش منافع دنیوی خود قرار دهند و در شرایطی که دشمن با تمام توان در جبهه جنگ اقتصادی و عملیات روانی فعال است، از تلاطمی که خود در بازار به وجود می‌آورند سوءاستفاده کنند. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: میلیون‌ها انسان به دلیل اقدامات مفسدان اقتصادی متضرر می‌شوند و کارگر و کارمند در شرایطی دشوار تلاش می‌کنند زندگی خود را به پیش ببرند تا کسانی بگویند ۷۰۰ میلیارد تومان رقمی نیست؟ گویی این افراد در فضای دیگری زندگی می‌کنند و نمی‌فهمند در بستری این سخن را می‌گویند که بخشی از مردم با معضل بیکاری دست به گریبانند و حتی اگر شغلی داشته باشند با حقوق ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به واسطه سودجویی‌های آنان روز به روز ارزش پول‌شان کمتر و قدرت خریدشان کاهش می‌یابد.

خوشایند کشور‌های خارجی مدنظر ما نیست
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در محاکمات، خوشایند کشور‌های خارجی مدنظر ما نیست و صرفاً در چارچوب قانون آیین دادرسی خود عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کسانی که از این قبیل انتقادات حمایت می‌کنند، حرکت‌شان در مسیر تحقق نقشه بیگانگان است. دشمنان با تشدید جنگ اقتصادی که یکی از مهم‌ترین سلاح‌های آن همین مفسدان اقتصادی هستند در پی وارد آوردن فشار به مردمند و طبعاً برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، مؤلفه‌ها و محاسبات کار آن‌ها را به هم می‌ریزد. به همین دلیل چنین واکنش‌هایی نسبت به مجازات مفسدان طبیعی به نظر می‌رسد. آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی کمپین‌ها که با پول دشمن اداره می‌شوند مدعی شده‌اند نحوه محاکمه متهمان برای ما معلوم نبوده است، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: مگر جزییات این محاکمه‌ها باید برای شما معلوم باشد؟ کشور، قانون و قاضی دارد و در چارچوب موازین قانونی و شرعی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم. اینکه شما نسبت به روند محاکمات جهل دارید دلیل بر نادرست بودن رسیدگی‌ها نیست.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضایی تاکنون مسیر صحیح خود در مبارزه با مفاسد اقتصادی را طی کرده و با استجازه اخیر از رهبر معظم انقلاب روند این مقابله سرعت بیشتری یافته است، برخورد‌ها با مفسدان اقتصادی را در چارچوب قانون و شرع و مورد تأیید بخش عظیمی از مردم عنوان کرد و افزود: این برخورد‌ها با اتقان و اقتدار ادامه خواهد یافت، البته سفارش همیشگی من به همه مسئولان قضایی و خصوصاً قضات شریف که در خط مقدم جبهه مقابله با مفاسد اقتصادی هستند این است که به دقت قوانین را رعایت کنند و توجه ویژه‌ای به عدالت داشته باشند. نباید به فضاسازی‌های رسانه‌ای توجه کرد و تحت تأثیر جنجال‌های تبلیغاتی قرار گرفت بلکه شرع و قانون تنها معیار‌هایی است که در رسیدگی‌ها باید مدنظر قرار داد و بدون واهمه به اجرای عدالت پرداخت.

مسئولان مطلع از پولشویی به قوه قضائیه اطلاع دهند
آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر ضرورت همدلی بیشتر بین قوا و مسئولان کشور، به وجود دشمنان مشترک اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان نابخردی نظیر امریکا داریم که به اروپا می‌گوید اگر سه ماه با ما همکاری کنید جمهوری اسلامی مضمحل خواهد شد، همگی باید در یک مسیر و تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا بتوانیم کشور را از بند مشکلات برهانیم. در چنین شرایطی توقع نیست که برخی مسئولان سخنان مجمل و دوپهلویی بر زبان بیاورند که موجب سوءاستفاده دشمنان شود. باید حواسمان جمع باشد در بستری سخن می‌گوییم که دشمن حتی از حرف صحیح ما هم سوءاستفاده می‌کند. در چنین فضایی نباید زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم کرد. آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا این موضوع را به قوه قضائیه اطلاع نداده‌اید؟ این موضوع نیز مانند بحث واردات غیرقانونی خودروهاست که بعد از چند ماه به اطلاع قوه قضائیه رسید. قانون مبارزه با پولشویی در دهه ۸۰ به تصویب رسیده و بر اساس آن کسانی که از پولشویی مطلعند موظف به اعلام آن به مرجع قضایی هستند.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: نباید سخنی گفت و بعد اصلاح و بیان کرد که مقصود چیز دیگری بوده است. آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همه مسئولان به ویژه افرادی که در دولت و در میدان اصلی کارزار حضور دارند باید مراقب اظهارات خود باشند، تأکید کرد: البته نباید برخی اظهارات نیز ابزاری برای وارد آوردن فشار به دولت شود. در عین حال معتقدیم مسئولان نیز نباید سخنانی به زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود. امروز باید از سخنان همه ما شمیم وحدت احساس شود. اگر اطلاعی از وقوع جرایم داریم نباید پنهان کاری کنیم، بلکه لازم است آن را به مرجع مربوط اعلام کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار