کد خبر: 935056
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری :
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین آمار بیکاری در استان مربوط به قشر تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و اگر دانشگاه‌های کشور براساس نیاز جامعه دانشجو بپذیرند مشکل بیکاری کمتر می‌شود.
حمیرا رحیمی

سید حفیظ‌الله فاضلی  در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری دارد که از آن‌ها استفاده نمی‌شود، اظهار داشت: حوزه گردشگری با وجود پتانسیل بسیار از جمله حوزه‌هایی است که باید در جهت حل مشکلات آن گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مدیران در حال تغییر است و تعاملات و همکاری بین دستگاهی در حال صورت‌گیری است، افزود: مسئولان استانی به این واقعیت نرسیده‌اند که در بعضی امور باید فداکاری کرد و به‌ جای آینده‌نگری منفی به زمان حال و سود آن نگاه کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با برخی کارها در استان سرمایه‌گذاران از استان ترد می‌شوندو پس از آن به دنبال جذب سرمایه گذار که می‌رویم برخی از افراد با استفاده از اعتبارات استان در استانی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فاضلی با بیان اینکه در سه حوزه تسهیلات برای اشتغالزایی پایدار در استان اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 22.5 میلیارد تومان برای اشتغالزایی به استان ابلاغ شد که 13.5 میلیارد آن به استان تخصیص داده شد که با تعامل بانک‌های عامل 100 درصد اعتبارات در بحث مشاغل خانگی جذب شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 2000 فرصت شغلی در بحث توانمند سازی خانواده‌ها ایجاد شده است، گفت: در سال جاری مبلغ 17.5میلیارد تومان به استان ما در بحث مشاغل خانگی ابلاغ شد که 15 میلیارد و 100 میلیون تومان آن به بانک‌های عامل ابلاغ که 12 میلیارد تومان آن برای 1711 پرونده مشاغل خانگی تخصیص داده شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حوزه اشتغال فراگیر 403 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که حدود 200 میلیارد تومان طرح در کمیته‌های فنی تصویب شد.

فاضلی خاطرنشان کرد: بانک‌های استان نسبت به سایر بانک‌های کشور با دقت بیشتری در پرداخت تسهیلات عمل می‌کنند و تاکنون 120 میلیارد تومان از 160 میلیارد تومان انعقاد قرداد را پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی از مبلغ 20 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان می‌باشد، ادامه داد: پس از پرداخت تسهیلات نظارت بر کار انجام می‌شود تا تسهیلات منجر به اشتغال پایدار شود و اگر تسهیلات در این زمینه استفاده نشود سود تسهیلات از 6 درصد به 18 درصد تبدیل می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آمار دقیق جوانان بیکار مشخص نیست، خاطرنشان کرد: مرکز آمار، آمار بیکاری در استان را حدود 62 هزار نفر اعلام کرده است که بیشترین آمار بیکاری در استان مربوط به قشر تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌باشد بنابراین اگر دانشگاه‌های کشور بر اساس نیاز جامعه دانشجو بپذیرند مشکل بیکاری کمتر می‌شود.

فاضلی افزود: در بهار امسال نرخ بیکاری از 21.3به 22.8 درصد افزایش یافته است و نرخ مشارکت 3.4 درصد افزایش یافته است که با احتساب نرخ مشارکت می‌توان گفت نرخ بیکاری کاهش یافته است.

وی گفت: بیش از 2000 نفر از بیمه بیکاری در استان استفاده می‌کنند، مدت استفاده از بیمه بیکاری بستگی به سنوات پرداخت بیمه کارگر دارد که 54 ماه حداکثر استفاده از این بیمه می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر