کد خبر: 934952
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی خبر داد
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: اجرای عملیات میدانی طرح آمارگیری زراعت سال 97 استان از اول آذرماه جاری شروع شده و تا 27 آذر ادامه خواهد یافت.

محمد فرج‎زاده  اظهار کرد: یک نفر کارشناس مسوول اجرایی، 24 نفر مامور آمارگیر، 6 نفر بازبین فنی، چهار نفر داده آما و 6 خودرو عوامل اجرایی این طرح را تشکیل می‎دهند.

وی افزود: فعالیت زراعت یکی از زیر بخش‌های مهم کشاورزی است که به همراه باغداری 71 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد و مطابق نتایج سرشماری عمومی کشاورزی در سال1393، بیش از 2 میلیون و چهارصد هزار نفر بهره‌برداری کشاورزی دارای فعالیت زراعت در کشور وجود دارد. 

فرج‎زاده با بیان اینکه محصولات زراعی از مهم‌ترین منابع تامین غذای انسان‌ها هستند که نقش بسیار مهمی در امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند، افزود: کشت و کار محصولات زراعی منبع درآمد بسیاری از خانوارها به‌ویژه در نقاط روستایی است و علاوه بر آن اشتغال و امرار معاش بسیاری از افراد شاغل در بخش خدمات نظیر بازرگانان، خرده فروشان و شاغلان بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی به این فعالیت وابسته است.

وی توضیح داد: آمارگیری زراعت – 1397، یکی از طرح‎های نمونه‌گیری بسیار مهم و پیچیده بخش کشاورزی است که در آن، اطلاعات مهمی از این فعالیت نظیر"تعداد بهره‌برداری‌های دارای فعالیت زراعت"، "مساحت اراضی زراعی"،"سطح کاشت محصولات زراعی"و"میزان تولید محصولات زراعی" جمع‌آوری و نتایج به‌دست آمده با روش‌های علمی به کل استان تعمیم داده می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی تعداد نمونه آماری طرح را 2 هزار و 795 مورد با تعداد 324 نمونه شهری در قالب 14 شهر و 2 هزار و 471 نمونه روستایی در قالب 210 آبادی در استان آذربایجان‎شرقی برشمرد.

فرج‎زاده خاطرنشان ساخت: طرح آمارگیری زراعت اولین بار در سال 1371 و با استفاده از چارچوب سرشماری عمومی کشاورزی 1367 اجرا شد؛ این طرح برای دومین بار با استفاده از چارچوب سرشماری کشاورزی 1393 در پاییز سال جاری اجرا خواهد ‌شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر