کد خبر: 934929
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی :
طرح های توسعه این شرکت باید به ثمر بنشیند و تولید این مجموعه نه تنها به سه میلیون و ششصد هزار تُن که برنامه ریزی شده بلکه به پنج میلیون تُن باید برسد زیرا تولید زیر این رقم اقتصادی نیست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مهندس حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه سه شنبه بیست و دوم آبان ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه از جمله پروژهPCI،آگلومراسیون،انبار مواد خام وکک سازی با مهندس منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت و معاونین ایشان دیدار و گفتگو نمود.
وی گفت :ذوب آهن اصفهان با طرح های توسعه و توان فنی مهندسی کارشناسان خویش و همچنین تکنولوژی روز دنیا دستاوردهای خوبی داشته است
مهندس فولادگرابراز نمود  : تقریباً حدود هر یک و نیم سال از ذوب آهن اصفهان بازدید دارم و در جریان پیشرفت طرح های مختلف این شرکت هستم . حتی قبل از دوره نمایندگی مجلس نیز به دلیل تحصیل در رشته فنی و فعالیت در مهندسی جهاد تعاملات کاری خوبی با ذوب آهن داشتم. این کارخانه عظیم به عنوان اولین صنعت فولادی کشور قبل از انقلاب ، فراز و نشیب های بسیاری را تجربه نمود اما توانسته با طرح های توسعه و توان فنی مهندسی کارشناسان خویش و همچنین تکنولوژی روز دنیا دستاوردهای خوبی را رقم بزند. زنجیره تولید این شرکت از معادن تا تولید محصول نهایی نیاز است تداوم یابد زیرا در حال حاضر دو کوره بلند فعال است و با وارد چرخه شدن کوره شماره یک ، مواد اولیه برای تولید محصول نهایی باید در شرکت وجود داشته باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : طرح های توسعه این شرکت باید به ثمر بنشیند و تولید این مجموعه نه تنها  به سه میلیون و ششصد هزار تُن که برنامه ریزی شده بلکه به پنج میلیون تُن باید برسد زیرا تولید زیر این رقم اقتصادی نیست.
وی اظهار داشت : در بازدید امروز پروژه های بسیار خوبی را دیدم که با تکیه بر توان و تخصص داخلی کارگران در حال به ثمر رسیدن است و انشاا... روز به روز توسعه یابد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : کشوری بودیم که رشد اقتصادی را بیشتر در سایه صنعت می دیدیم اما برخی از دیگر کشورها مبنای اقتصاد را در گردشگری،تجارت و ... دیده اند.کشورهایی که می خواهند محور توسعه آنها ، صنعت باشد، طبیعتاً نیاز به استراتژی توسعه صنعتی دارند. ما صنعت را به این دلیل محور قرار دادیم که بتوانیم از منابع غنی کشور استفاده نماییم در صورتی که نیاز به مزیت نسبی داریم.
وی گفت : از ابتدای انقلاب تاکنون که در آستانه چهل سالگی آن قرار داریم، پیشرفت های خوبی را شاهد هستیم اما به دلیل نداشتن همان استراتژی توسعه صنعتی مدون و دستور العملی که در همه کشور حاکم شود و باید بر اساس آن کار کنند باید متکی بر مزیت نسبی باشند که از آمایش سرزمین بدست می آید. با وجود اینکه آمایش سرزمین و صنعت ما کامل نیست اما در مجموع پیشرفت خوبی در صنعت داشتیم.
مهندس فولادگر افزود : ذوب آهن اصفهان زمانی که تاسیس شد مهمترین کارخانه صنعتی کشور و اولین کارخانه فولادی بعد از انقلاب بود. این صنعت بزرگ و ریشه دار محل تربیت مدیران،کارشناسان و تکنسین های ماهری بود که در ساخت سایر صنایع نقش داشتند یا اینکه نیروی انسانی با تجربه این کارخانه طی دوران مختلف در سطوح بالای مدیریتی کشور حضور یافتند.
وی در خصوص حمایت دولت و مجلس از صنایع فولادی گفت : زمانی که استراتژی توسعه صنعتی وجود داشته باشد مشکلات کمتری ایجاد می شود اما متاسفانه برای صنایع کوچک بدون توجه به مزیت های نسبی مجوز تاسیس واحد های فولادی داده می شود که توجیه اقتصادی ندارند. استراتژی صنعت فولاد کشور به یک خط مشی جامع نیاز دارد در غیر این صورت سرمایه گذاری ها به ثمر نمی شیند. بر اساس خط مشی ،کل زنجیره فولاد از اکتشاف تا محصول نهایی کار دولت است. مجلس نیز با تصویب قانون و بودجه برنامه ریزی می نماید. معادنی که در اختیار دولت است نیز باید کم کم واگذار شود.
مهندس فولادگر در ادامه به مسئولیت اجتماعی ذوب آهن پرداخت و گفت : بنگاه های اقتصادی در کنار تولید نیاز است به جامعه اطراف نیز توجه داشته باشند زیرا فرایند تولید آنها بی تاثیر نیست. به بنگاه اقتصادی مانند یک نظام یا سیستم نگریسته می شود که ورودی،خروجی و فرایند تولید دارند و آخرین مرحله آن که بازخورد است مورد توجه مردم قرار دارد.
مهندس فولادگر ادامه داد : در زمان بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس ، جلسه ای با مدیرعامل وقت ذوب آهن و مدیرعامل راه آهن برگزار شد که نتیجه بسیار خوبی داشت و حتی مصوبه آن نیز برنامه مذکور آمد. از ذوب آهن انتظار داریم تولید ریل را افزایش دهد با توجه به اینکه یکی ازمهمترین کارگاه های تولیدی خود (نورد 650) را به این محصول استراتژیک اختصاص داده است البته از راه آهن نیز انتظار داریم که قراردادهای خرید ریل را توسعه دهد تا ذوب آهن بداند در چند سال آینده بر اساس چه میزانی تولید خود را تنظیم نماید .
ذوب آهن با تولید انواع ریل می تواند همه نیازهای ریلی کشور را پوشش دهد و این کارخانه را به قابلیت های جدید برساند و صنعت کشور را به لحاظ تولید داخل و حمل و نقل ریلی از واردات بی نیاز نماید. ریل یکی از نیازهای آینده کشور است و ما با توجه به سابقه ای که در صنعت فولاد داریم پسندیده نیست که وارد کننده این محصول باشیم زیرا صنعت و تکنولوژی آن در داخل وجود دارد و هر جایی هم نیاز به فناوری باشد وارد می کنیم. آزمایشات مختلف کنترل کیفی بر روی ریل ذوب آهن توسط مراجع ذی صلاح انجام گرفته است و ما این کارخانه را به عنوان تولید کننده ریل می شناسیم . شرکت راه آهن نیز چند محموله از این محصول را خریداری کرده است.در کنار ریل، تولید تیرآهن بال پهن نیز در صنعت ساختمان از اهیمت ویژه ای برخوردار است که در این کارخانه با کیفت مطلوب انجام می گیرد.
 مهندس فولادگر گفت : ذوب آهن اصفهان علاوه بر اینکه قدیمی ترین کارخانه فولادی کشور است ، به دلیل عظمت و بزرگی در فضای اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی منطقه،استان وکشور نقش بسیار موثری داشته و دارد. در درجه اول نیاز است که یک مدیر فنی و متخصص فولادی برای چنین مجموعه ای انتخاب شود و در کنار آن برخورداری از قابلیت های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نیز موثر است.
وی انتخاب مدیرعامل این شرکت عظیم از بین کارکنان آن را اقدام مناسبی دانست و افزود : مهندس یزدی زاده به عنوان مدیری که از ابتدا در این صنعت حضور داشته و سپس در سطح ملی نیز عهده دار مسئولیت های موثری بوده و همچنین تجربه خوب تعامل با مسئولین کشور را نیز دارد ، حضور مجدد ایشان انشاا... فرصتی است که ذوب آهن برنامه های تولید و توسعه خود را اجرایی نماید و تعا


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار