کد خبر: 934923
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
ام‌القرای جهان اسلام به استقبال جشن میلاد رسول اکرم (ص) می‌رود
سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و معاونت هنری وزارت ارشاد برنامه‌های مشترکی با نام «بهار مهربانی» به مناسبت فرارسیدن جشن‌های میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اجرا می‌کنند.
محمدصادق عابدینی
سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و معاونت هنری وزارت ارشاد برنامه‌های مشترکی با نام «بهار مهربانی» به مناسبت فرارسیدن جشن‌های میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اجرا می‌کنند.
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه جشن‌های میلاد رسول اکرم (ص) رویکرد مردم‌محور دارد، گفت: «امسال جشن‌های هفته وحدت به دلیل پیروزی‌های محور مقاومت فضای متفاوتی دارد و ستاد عالی جشن‌های گسترده بهار مهربانی زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شده است.»
اوحدی با بیان اینکه ۱۵ عنوان برنامه با همکاری نهاد‌های مردمی برگزار می‌شود، ادامه داد: در شهر تهران ۱۰ ایستگاه با عنوان «ایستگاه مهربانی» برای برگزاری جشن‌ها در نظر گرفته شده است. این مکان‌ها به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که دسترسی برای تمام شهروندان و حتی مسافران راحت و امکانپذیر باشد. این ۱۰ ایستگاه شامل میدان آیینی امام حسین (ع)، فرهنگسرای ولاء، دریاچه شهدای خلیج فارس، منطقه گردشگری و فرهنگی عباس‌آباد، ایوان انتظار، فرهنگسرای ملل، باغ‌موزه قصر، میدان آزادی، فرهنگسرای قرآن و فرهنگسرای شفق است. وی با اشاره به برگزاری جشنواره دف نوازی در اراضی عباس‌آباد، گفت: سومین جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی، جشنواره شعر «تلاوت باران» و جشنواره غذا در تهران برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری همچنین برگزاری مراسم در ۱۲ میدان شهر تهران به همراه نورافشانی و برگزاری نمایشگاه‌های هنری را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: «با هماهنگی با سازمان سینمایی فیلم محمد رسول‌الله (ص) در مناطق جنوبی شهر تهران به صورت رایگان پخش می‌شود.» سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت ارشاد نیز درباره برنامه‌های شادمانی در ایام میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: «به ابتکار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال مقرر شد آیین بهار مهربانی در سراسر کشور برگزار شود. این طرح در شورای فرهنگی عمومی کشور به تصویب رسید و مقرر شد اداره کل ارشاد اسلامی هر استان دبیری و ریاست ستاد را بر عهده بگیرد.» مصطفی محدثی خراسانی، شاعر درباره جشن‌های «بهار مهربانی»، گفت: «به طراحان این برنامه تبریک می‌گویم که پیامبر (ص) را بهانه این حرکت بزرگ فرهنگی قرار دادند. در سال‌های اخیر از یکی از مهم‌ترین محور‌ها و مفاهیم آیینی که شخصیت و سیره پیامبر اکرم (ص) است، غفلت کرده‌ایم، به ویژه امروز که نام پیامبر (ص) در بین همه مسلمانان با هر گرایش و مذهبی نقطه اتصال است و جهان اسلام امروز بیش از هر چیز نیازمند نقاط مشترک و اتفاق است و باید روی این‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار