کد خبر: 934917
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کابینه صهیونیستی هنوز از شوک شکست در غزه بیرون نیامده، بنیامین نتانیاهو زیر بار انتخابات زودهنگام نمی‌رود و از طرف دیگر مخالفت زیادی با انتصاب رئیس حزب «خانه یهود» به عنوان وزیر جنگ بین صهیونیست‌ها وجود دارد.
کابینه صهیونیستی هنوز از شوک شکست در غزه بیرون نیامده، بنیامین نتانیاهو زیر بار انتخابات زودهنگام نمی‌رود و از طرف دیگر مخالفت زیادی با انتصاب رئیس حزب «خانه یهود» به عنوان وزیر جنگ بین صهیونیست‌ها وجود دارد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که اسرائیل در مرحله حساسی به سر می‌برد و برگزاری انتخابات زودهنگام در این شرایط درست نیست. وی رخداد‌های مربوط به سرنگونی دولت در سال ۱۹۹۰ و توافق اسلو و انتفاضه را در این راستا یادآور شد. نتانیاهو در جلسه کابینه تأکید کرد: باید برای ممانعت از اشتباهات هر کاری را که لازم باشد، انجام دهیم.
به دنبال آتش‌بس اسرائیل و حماس بعد از سلسله حملاتی در غزه، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کرد. استعفای وی بحران سیاسی را در دولت نتانیاهو به وجود آورده است.
براساس گزارش رسانه‌های عبری، نتانیاهو روز گذشته برای نجات دولت ائتلافی خود با شخصیت‌های سیاسی با نفوذ اسرائیلی دیدار کرد. ناظران معتقدند وی برای حفظ دولت خود و اجتناب از انتخابات زودروس احتمالاً نفتالی بنت، رئیس حزب خانه یهود را انتخاب کند. در صورت تعیین بنت به عنوان وزیر جنگ تعداد اعضای ائتلاف حاکم در پارلمان اسرائیل ۶۱ عضو باقی می‌ماند و این یعنی هر دولت جدیدی که نتانیاهو تعیین کند، ضعیف خواهد بود و امکان براندازی‌اش در هر سلب رأی اعتمادی از دولت ممکن خواهد بود.
اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مخالفت جدی با حضور بنت به عنوان وزیر جنگ در میان صهیونیست‌ها وجود دارد. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، ۵۱ درصد از اسرائیلی‌ها مخالف انتصاب نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «خانه یهود» به عنوان وزیر جنگ این رژیم هستند. روزنامه عبری زبان هاآرتص درباره نتایج این نظرسنجی نوشت: در مقابل مخالفت ۵۱درصد از اسرائیلی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۵۹ درصد از آن‌ها استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم را اقدامی درست دانستند. طبق این نظرسنجی، ۵۳ درصد از اسرائیلی‌ها از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی حمایت می‌کنند.

گام‌های مثبتی برای ترمیم روابط با محور مقاومت
«ایمن الحاج یحیی» معاون دبیرکل جنبش فلسطینی «کفاح» اعلام کرد گام‌های مثبت حماس برای بهبود بحران با محور مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و سوریه کلید بازگشت حماس به این محور است. الحاج یحیی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» تأکید کرد گام‌های حماس برای ترمیم روابط با محور مقاومت به‌ویژه در روابط این جنبش با سوریه باید دیده شود. معاون دبیرکل جنبش فلسطینی کفاح تأکید کرد سوریه به دلیل التزام به مقاومت، بهای سنگینی پرداخت کرده است و طرف‌هایی در داخل جنبش حماس وجود دارند که تلاش می‌کنند پیامد‌های ناشی از بحران موسوم به «بهار عربی» را ترمیم کنند و نقش این جنبش را به عنوان گروهی انقلابی در داخل محور مقاومت بازگردانند. الحاج یحیی در ادامه به «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه پرداخت و گفت: شکست رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به غزه در سه صحنه خلاصه می‌شود؛ «کمین پرچم»، هدف قرار گرفتن اتوبوس صهیونیستی در فلسطین اشغالی با موشک «کورنت» و تحویل گرفتن کُلت به غنیمت گرفته شده توسط السنوار در برابر مردم نوار غزه.

یحیی سنوار قهرمان مقاومت
یک رسانه عبری زبان در واکنش به اتفاقات اخیر در نوار غزه و اراضی اشغالی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی تسلیم حماس شده است. سایت عبری زبان «والا» گزارش داد: «پیروز بزرگ» درگیری‌های اخیر یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه است. سنوار جنگ محدودی را رهبری کرده و چندین سال است که در این نبرد‌ها پیروز بزرگ بوده است و امروز حماس در مقابل فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مانند فردی ظاهر شده که اسرائیل را وادار به آتش‌بس کرده است. والا نوشت: سنوار و جنبش وی به واسطه تظاهرات مداوم در مرز و بالن‌های آتش‌زا موفق شدند اسرائیل را دچار یک حالت «عصبی» کنند و اسرائیل نیز در مقابل حماس تسلیم شد و با ورود میلیون‌ها دلار کمک مالی بدون توقف راهپیمایی‌ها موافقت کرد.
این سایت عبری زبان در ادامه آورده است: نقطه اوج این موفقیت زمانی است که این موفقیت در عرض ۴۸ ساعت و با شلیک چند موشک محقق شد و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل را وادار به استعفا کرد که این مسئله می‌تواند آغاز سقوط جناح راست باشد. علاوه بر این حماس موفق شد ۸ هزار فلسطینی را برای راهپیمایی و تأکید بر رفع محاصره به مرز‌ها بکشاند. والا همچنین نوشت: جنبش حماس در مرحله شکوفایی و توسعه روابط خود با قطر و مصر است، این مسئله مهمی بود که در سایه خصومت میان «دو دولت» (فلسطین و اسرائیل) تقریباً غیرممکن بود، اما حماس آن را محقق کرد. هرچند که مصر از اختصاص مبلغی از سوی قطر برای پرداخت حقوق کارمندان در نوار غزه حمایت نکرده، اما حسن نیت بی‌سابقه خود را نشان داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار