کد خبر: 934808
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار به احزاب سبب تضعیف استقلال گروه‌های سیاسی می‌شود، گفت: بر این اساس متاسفانه شاهد احزاب دولت ساخته هستیم.

شهاب‌الدین بی‌مقدار، درباره چالش‌های پیش‌روی احزاب در کشور خصوصا تخصیص یارانه‌ها، اظهار داشت: متاسفانه احزاب در کشورمان نتوانسته‌اند به جایگاه اصلی خودشان در حوزه سیاست، اقتصاد، اجتماع و غیره برسند، از این رو نیازمند کمک از سوی دولت هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته باید یادآور شد که کمک‌های مالی و تخصیص اعتبار به احزاب از سوی دولت می‌تواند آسیب‌زا باشد و سبب تضعیف استقلال احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه توسعه احزاب و جریان‌های سیاسی در ابعاد مختلف از سوی دولت فراهم شود، ادامه داد: به نوعی باید بسترهای قانونی برای فعالیت احزاب تسهیل شود تا این گروه‌های سیاسی بتوانند از طریق عضوگیری منابع مالی خودشان را تامین کنند، زیرا در تمام دنیا جریان‌های سیاسی از اعضای خودشان حق عضویت دریافت می‌کنند نه اینکه دولت به آنها اعتبار تخصیص دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ضمن تاکید بر اینکه معایب پرداخت‌های مالی و پیش‌بینی بودجه برای احزاب بیشتر از منافع آن است، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که وقتی اعتباری در نظر گرفته می‌شود در زمان تخصیص اعتبار عدالت رعایت نمی‌شود و این امر می‌تواند شائبه‌های زیادی را رقم بزند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معایب مذکور سبب می‌شود شاهد احزاب دولت ساخته باشیم، خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می‌رسد دولت و مجلس باید راهکارهایی را برای فعالیت هر چه راحت‌تر احزاب پیش‌بینی کنند تا از این طریق شاهد فعالیت همراه با استقلال جریان‌های سیاسی در کشور باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر