کد خبر: 934807
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
رئیس دانشگاه تبریز:
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و مردان از برکات انقلاب است، گفت: اصلی‌ترین وظیفه یک زن تحکیم بنیان خانواده است که در همین زمینه اما نباید از رسالت اجتماعی زنان غافل شد.

میر رضا مجیدی  در نشست هم‌اندیشی با بانوان هیات علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه در رژیم گذشته بزرگ‌ترین ظلم و ستم در حق زنان صورت گرفته بود که در آن دوران  هویت و اصالت زنان خدشه‌دار شده بود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب با تغییر نگرش نسبت به زن، بانوان کشورمان حضور پررنگی در عرصه مختلف پیدا کردند.

به گفته وی به برکت انقلاب امروزه فرصت‌های برابری برای زنان و مردان در جامعه فراهم شده که نمونه بارز این امر وجود تعداد زیادی از اعضای هیات علمی زن در دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزش عالی کشورمان است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه از آنجایی که در حال حاضر زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: بعد از انقلاب تا به امروز زنان پا به پای مردان در سربلندی و اقتدار کشورمان نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند که بارزترین این امر حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: زنان جامعه ما در گذشته از هیچ‌گونه فداکاری در راه به‌ثمر رساندن انقلاب خودداری نکردند و بعد از انقلاب تا به امروز نیز همپای مردان با حضور در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کردند.

اصلی‌ترین وظیفه یک زن تحکیم بنیان خانواده است

مجیدی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تکریم جایگاه زن در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: در کلام علمای مجتهد ما، زن مظهر جمال الهی و مرد مظهر جلال پروردگار ذکر شده است و در خلقت الهی نیز هر جا جلوه‌ای از زیبایی و ظرافت دیده می‌شود، حضور بانوان پررنگ‌تر و جلوه‌آمیزتر است، یکی از زیبایی‌های این حضور، خانواده است که نقش بی‌بدیل بانوان در آن مشهود است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه یک زن تحکیم بنیان خانواده است افزود: اما رسالت اجتماعی نیز غیر قابل انکار است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریزاضافه کرد: نگاه‌های متحجرانه گذشته به زن که سعی می‌کرد محدودیت و ممنوعیت را با استناد به برخی موارد دینی برای زنان برقرار کند، با حضور حضرت امام خمینی (ره) و  ایجاد نگاه مبتنی بر انقلاب اسلامی، باعث شد همگان بدانند که در اسلام هیچ مانع و محدودیتی برای رشد و تعالی زن وجود ندارد.

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ی از حضور، رشادت و جانفشانی‌های بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی کشور به نیکی یاد کرد.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی به‌عمل آمده این دیدارها هر 6 ماه یک‌بار برگزار شود، خواستار برقراری ارتباط تنگاتنگ و ویژه بانوان هیات علمی با دانشجویان دختر دانشگاه شد.

بانوان هیات علمی دانشگاه نیز در ادامه این دیدار به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

یادآور می شود: هم اینک بیش از 350 زن در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 110 نفر را بانوان عضو هیات علمی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور مطرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر