کد خبر: 934791
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
مدیرکل اوقاف اصفهان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال موقوفات اصفهان ۱۰ درصد رشد داشته است و نذورات ۱۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در همایش یاوران وقف اظهار داشت: روحانیت همیشه در وقف پیشتاز بوده‌اند، شخصیتی همچون آیت اله مستجابی با ۹۶ سال سن، هنوز مستأجر است، اما واقف است و آنچه را داشته برای امور خیر وقف نموده است.
حجت‌الاسلام رضا صادقی افزود: از ابتدای سال جاری، ۴۵۰۰ هکتار اراضی که تصرف شده و قبول نداشتند موقوفه است تثبیت شده و عمل به وقف در حال انجام است.
وی با اشاره به تفکر وقف در بین گذشتگان ادامه داد: اگر قبلاً نیت‌های زیبایی در مورد وقف داشتیم چرا امروز در مورد علم، دانشجویان و طلاب نداشته باشیم؟
صادقی ت. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: ۶۰ درصد موقوفات کشاورزی است که تماماً تعطیل شده و خجالت می‌کشم از کشاورز اجاره بگیرم، در وقف نامه هم آمده که به میزان درصدی از محصول کشت شده، زمانی که کشاورزی وجود ندارد نمی‌تواند چیزی هم توقع داشت.
وی عنوان کرد: ۴۰۰ هکتار اراضی آران و بیدگل که طی سال‌ها تحت تصرف بوده و ریالی پرداخت نمی‌کردند احیا کردیم، به دنبال بخش خصوصی هستیم تا با توجه به ظرفیتی که منطقه برای انرژی خورشیدی دارد، در این عرصه اقدام کنیم.
وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی تاکید کرد: در سال ۹۷ نذورات ۱۵ درصد و موقوفات ۱۰ درصد رشد داشته است.
صادقی با اشاره به همه جانبه بودن موضوع وقف یادآور شد: در ورزنه در شرق اصفهان وقف نامه‌ای وجود دارد با موضوع «صلات»؛ ابتدا تصور کردیم برای نماز‌های قضایی که داشته این وقف را انجام داده، اما در وقف نامه توضیح داده که درآمد حاصل از این موقوفه را به کسی دهند که زمانی که یک نفر فوت می‌کند بیاید و ندای صلات سر دهد تا مردم اطلاع پیدا کرده و بر آن میت نماز بخوانند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز در همایش یاوران وقف خدمت خانواده شهیدی هستیم که در بین این خانواده ۹ نفر شهید شدند و مادر این خانواده پس از این که حقوق همسر شهید را پرداخت می‌کند خانه شهید را هم وقف کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار