کد خبر: 934769
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خبر داد
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: هنرمندان صنایع دستی سمنان در خانه صنایع دستی شریف واقفی سمنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
همایون جورابلو افزود: در جلسه‌ای با مدیر عامل هیات تسویه صنایع دستی، موضوع فروش خانه صنایع دستی سمنان منتفی شد.وی گفت: بر اساس تفاهم انجام شده، این خانه برای ادامه فعالیت و تولید و عرضه آثار فاخر صنایع دستی در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار می‌گیرد.

جورابلو با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، افزود: بر اساس تفاهم با یک شرکت استارتاپ در حوزه صنایع دستی، صنایع دستی استان در یک هفته بیش از پنج میلیارد ریال فروش کرد و این روند تداوم دارد. وی با بیان اینکه زمینه عرضه و فروش صنایع دستی استان سمنان در وزارتخانه‌ها و مراکز پر بازدید تهران نیز فراهم شده است، گفت: فضا‌های پر رفت و آمد، به عنوان هدف جدید نمایشگاه‌های صنایع دستی استان سمنان در نظر گرفته شده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: استان سمنان دارای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی است و این هنرمندان در ۵۲ رشته صنایع دستی فعالیت دارند. خانه هنرمندان صنایع دستی سمنان در بلوار شریف واقفی واقع شده و بیش از ۲۰ هنرمند در رشته‌های مختلف در این خانه مشغول فعالیت هستند.

خانه صنایع دستی سمنان که در یک خانه سنتی در محلات جنوبی و بافت قدیمی سمنان واقع شده با هـدف تـرویج و حمـایت از تولیدات دستی راه اندازی شده، این خانه در فضای آموزشی به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ متـر مربع ایجاد شده و دربرگیرنده واحـدهای آمـوزش ساخت زیور آلات سنتی، نمد مالی، آموزشساخت ساز‌های سنتی، آموزشمجسمه سازی و پیکر تراشی بر روی استخوان، آموزش سفال و سرامیک، آموزش معرق و منبت آموزش تذهیب و آموزش گلیمبافی و... فروش تولیدات صنایع دستی، تولیدات خاص منطقه‌ای، مشاوره‌ای (خدمات رسانی به تولید کنندگان و بازرگانان) نمایشگاهی و کارگاهی و .. است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار