کد خبر: 934645
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شهرداری باید با دایر کردن ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر مردم را ترغیب به دوچرخه‌سواری به عنوان یک تحرک اجتماعی به دور از ترافیک خودروها ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، آیت‌الله عاملی در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: این جای خوشحالی است که در جامعه اسلامی افراد نسبت به همدیگر بی‌اعتنا و بی‌رحم نیستند و در این جامعه که شهروندان نسبت به یکدیگر تماشاگر محسوب نمی‌شوند در سایه عواطف و احساسات عالی انسان‌های خیرخواه گردهم آمدند تا چنین مجموعه‌های فاخری را در ارائه خدمات به بیماران به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: جای چنین مجموعه‌ای در استان ما خالی بود که با عنایت خیرین و پزشکان نیک‌اندیش چنین مجموعه‌ای شکل گرفت که ضرورت دارد قدر چنین فضا و مجموعه‌های خیرخواهانه را بدانیم و سعی‌مان بر این باشد تا در قالب خانه دیابت و سایر مجموعه‌ها از درد و آلام مردم بکاهیم.

امام جمعه اردبیل افزود: مجموعه حاضر مجموعه‌ای ارزشمند و نفیس است که در آن با ارائه اطلاعات دقیق به افراد می‌توان نسبت به کاهش مبتلایان به بیماری دیابت و تغییر مسیر برخی از افراد از ابتلا به بیماری‌های سخت و مشقت‌بار جلوگیری کرد.

عاملی با بیان اینکه در مکتب اسلام نیز به استفاده از برخی گیاهان و سبزیجات و بوی خوش آنها در کاهش بیماری‌ها تاکید شده است، ادامه داد: گیاهانی مانند شنبلیله و یونجه که سرشار از انسولین هستند در کاهش بیماری دیابت بسیار موثر می‌باشند.

وی بیان کرد: در این مجموعه در کنار کارهای درمانی و آموزشی آنچه که به عنوان یک جریان مهم باید راه‌ بیفتد موضوع پیشگیری از ابتلا به دیابت است که با تحرک بیشتر به ویژه ورزش کردن امکان کنترل و پیشگیری به وجود می‌آید.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از راه‌اندازی مجموعه شورابیل به عنوان یک فضای خوب پیاده‌روی گفت: از شهرداری می‌خواهیم تا نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری اقدام کنند که خود بنده اگر شرایط و موقعیت اجازه بدهد حاضر هستم در سوار شدن به دوچرخه به جای خودرو پیشقدم شوم.

عاملی تصریح کرد: متاسفاته جامعه ما به سمت چاقی و عوارض ناشی از آن حرکت کرده و ضروری است در کنترل وزن و جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها توصیه پزشکان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ضرورت حمایت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری اردبیل را از این مجموعه یادآور شد و اظهار کرد: دست‌اندرکاران خانه دیابت باید در برگزاری سمینارهای علمی و ارائه آخرین یافته‌های کشورهای مختلف برای کنترل بیماری دیابت در این مجموعه اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر