کد خبر: 934605
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
رئیس سازمان اوقاف :
رئیس سازمان اوقاف در حاشیه مراسم افتتاحییه نیروگاه خورشیدی موقوفه"عبدالله رضوی" شاندیز بیان کرد: توسعه و حمایت از پروژه های علمی در موقوفات وتشکیل صندوق حمایت از اختراعات و تولیدات علمی با دیگر گروه ها در دستور کار این سازمان است.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس  سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی موقوفه"عبدالله رضوی" در گفتگو باخبرنگار روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت؛ نیروگاه خورشیدی موقوفه عبدالله رضوی یکی از نیروگاه های کم نظیر در سطح موقوفات کشور است که در محل این موقوفه تاسیس شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی تاکید کرد: سازمان اوقاف بنا دارد نیروگاه های خورشیدی را درموقوفات، بقاع متبرکه و اراضی ای که آزاد است توسعه دهد.
 
وی تاسیس نیروگاه خورشیدی موقوفه عبدالله رضوی را یک اقدام پسندیده و علمی توصیف  وتصریح کرد: با توجه به آفتاب مناسب در سراسر کشور سازمان اوقاف و امور خیریه به شرط حفظ منافع موقوفات و بهینه سازی امور وقفی و در صورتی که نیروگاه هایی مثل نیروگاه خورشیدی موقوفه مذکور نتایج مثبتی بدهد در جهت توسعه چنین نیروگاه هایی اقدام خواهد کرد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف اظهار کرد: برنامه های سازمان اوقاف به خوبی روشن است و این سازمان در موقوفات به جهت وقف توجه دارد و اجرای نیت واقف را در اولویت کار خود قرار می دهد و توسعه، رونق کار موقوفات و رقبات بسیار مهم است.
 
  وی تاکید کرد: اگر نظارت بر کار موقوفات در جایی ضعیف است باید نظارت را تقویت و به امورات موقوفات حسابرسی و رسیدگی شود و ما موظفیم به مدیریت و  متولی خوب و امین برای موقوفات در جهت اجرای نیت واقفان.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به برنامه های اوقاف در بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه قطب فرهنگی اجتماعی جامعه است و برنامه های توسعه و اجرایی از این منظر در بقاع متبرکه اجرا می شود.
 
وی بابیان اینکه وقف علمی یعنی اختراع محصولی تجاری که یاخود محصول یا عواید آن در راه خدا وقف شده افزود: وقف علمی مسیر دیگری دارد و سازمان اوقاف با همکاری معاونت وزرات فناوری علمی رییس جمهور جلسه ای در جهت تشکیل صندوق مشترک حمایت از اختراعات و تولیدات علمی به ویژه بحث پنت ها و  شتاب دهنده ها برگزار کرده است.
 
وی تصریح کرد: آماده ایم تا با انجام کارشناسی های لازم و رعایت حقوق موقوفات در زمینه وقف های علمی اقدام شود، تا هم تجاری سازی کمک کرده باشیم و هم در زمینه وقف علمی قدمی برداشته باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار