کد خبر: 934519
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه های روز اصفهان در آذر ماه گفت: تقارن ماه ربیع الاول با مراسم روز نکوداشت اصفهان پسندیده است. در این زمان که هفته وحدت را نیز در پیش رو داریم، بهترین فرصت برای یک رفتار عملی هماهنگ بین دستگاه‌ها برای بهتر برگزار شدن روز نکوداشت اصفهان است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،قدرت الله نوروزی در نشست مدیران فرهنگی اصفهان به منظور برگزاری هماهنگ برنامه های روز اصفهان در اول آذر ماه اظهار داشت: از طریق تعامل می‌توانیم طی سه روز فرهنگ اصفهان، هنر اصفهان، زیبایی‌ها و فرصت‌های گردشگری این شهر را به خوبی به دنیا معرفی کنیم.
وی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص) در روز چهارم آذر ماه  اظهار کرد: این روز، روز تولد پیامبر مهربانی و دوستی است و فرصت خوبی است تا با هم اندیشی‌ها و تعاملات که برای نکوداشت روز اصفهان میان همه دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد تصویر خوب و مهربانانه ای از یک شهر اسلامی را به جهان ارایه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای دولتی مانند حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما، نهادهای مردمی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها می‌توانند در این فرصت به گونه ای عمل کنند که شهر تاریخی اصفهان به خوبی معرفی شود.
شهردار اصفهان اظهار کرد: همکاری و برنامه‌ریزی دقیق می تواند اشکالات برنامه‌های روز اصفهان را به کمترین میزبان برساند. همچنین با توجه به اینکه از امسال برنامه‌های روز اصفهان در آذر ماه شکل می‌گیرد، می توانیم ارزیابی کرده و سال آینده برنامه‌های بهتری ارائه کنیم.
نوروزی با بیان اینکه از مدیران کلان شهرها و شهرهای خواهرخوانده دعوت شده در برنامه‌های روز اصفهان شرکت کنند، خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان شهرهای خواهرخوانده فرصت خوبی برای معرفی اصفهان به عنوان یک شهر گردشگری است، البته در این زمینه باید بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و اتاق بازرگانی هم کمک کنند.
شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های روز اصفهان دستاورد خوبی را برای اصفهان به همراه داشته باشد که این امر در سایه تعامل دستگاه ها و مشارکت مردم محقق می شود.
همچنین معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان مراسم "روز نکوداشت اصفهان" را زمینه‌ای برای تعامل نهادهای شهری خواند و گفت: ۲۱ برنامه شهری بزرگ و ۳۴ برنامه محلی به مناسبت روز نکوداشت اصفهان اجرا می شود. 
محمدی عیدی اظهار کرد: از ابتدای سال ۸۳ روز سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان در نظر گرفته شد، اما بین صاحبنظران و اصفهان شناسان همواره برای در نظر گرفتن این روز اختلاف نظر وجود داشت. بنابراین مقرر شد تا هفته در نظر گرفته شده در اردیبهشت به عنوان هفته فرهنگی اصفهان و سه روز آذر ماه به عنوان روزهای نکوداشت اصفهان در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: انتخاب اردیبهشت ماه به عنوان هفته بزرگداشت اصفهان پیشینه تاریخی ندارد این درحالی است که در سر در قیصریه، نماد قوس وجود دارد که بر اول آذر ماه دلالت دارد، بنابراین پیشینیان طبق مستندات تاریخی، تولد اصفهان را در اول آذر ماه می‌دانستند.
عیدی افزود: همه شهرهای تاریخی روزی را به عنوان روز میلاد و یا تولد شهر تاریخی در نظر می‌گیرند و امسال با توجه به جلساتی که شهردار اصفهان با اصفهان‌شناسان و مفاخر شهر اصفهان داشتند، تصمیمات جدیدی برای روز نکوداشت اصفهان گرفته شد.
وی گفت: فضاهای تعاملی برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم می‌تواند اقتصاد و فرهنگ شهر را تقویت کند. روز اصفهان تنها منحصر به شهرداری نیست و همه دستگاه‌های فرهنگی با کمک یکدیگر باید این روز را باشکوه تمام ‌برگزار و ظرفیت‌های شهر اصفهان را بازنمایی کنند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌های روز اصفهان در راستای حقوق شهروندی انجام گرفته و همه شهروندان می‌توانند از برنامه‌های در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار