کد خبر: 934518
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مدیر فرهنگسرای پایداری:
فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ویژه برنامه های مختلفی را به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 25 آبان تدارک دیده است.

مدیر فرهنگسرای پایداری با اعلام این خبر گفت: آیین افتتاحیه این ویژه برنامه ها روز 22 آبان ماه با حضور 370 نفر از دانش آموزان اصفهانی که نمادی از 370 شهید تشییع شده در سال 61 و در روز 25 آبان هستند در گلستان شهدا و بر سر مزار شهدای عملیات محرم برگزار شد.
سعید صرامی افزود: برگزاری مراسم "عصر خاطره" نخستین برنامه این ایام است که 23 آبان ماه در تالار سعدی برگزار شد که در این مراسم سرهنگ شریفیان از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ مرتضی شریعتی از سپاه و قائدی از جهاد سازندگی حضور یافته و به نقل خاطراتی از این حماسه بزرگ پرداختند.
او ادامه داد: مسئله خاکسپاری پیکر مطهر این شهدا معضل بزرگی در آن روز بوده است و به همین دلیل تعدادی از ساکنان منازل مسکونی در اطراف گلستان شهدا به صورت داوطلبانه منازل خود را ترک کرده و آن را جهت خاکسپاری شهدا در اختیار مسئولان قرار می دهند.
او اضافه کرد: علی یاری به عنوان کسی که مسئول تشییع شهدا در آن روز بوده است، در مراسم عصر خاطره به بیان خاطرات خود و روایت از خود گذشتگی مردم در این روز پرداخت.
صرامی رونمایی از چهار کتاب با محوریت روایت حماسه 25 آبان را از دیگر رویدادهای این مراسم دانست و گفت: کتاب های "مگر شما ایرانی نیستید؟" نوشته عباس رئیسی، "سهم من از عاشقی" نوشته جانباز قطع نخاعی رمضانعلی کاووسی، "تاکسی سرویس برای خواب" نوشته جانباز قطع نخاعی محمد بلوری و "سیزده در هفت" نوشته محمود نجیمی چهار کتابی است که در این مراسم رونمایی شد.
مدیر فرهنگسرای پایداری بازدید دانشجویان از مزار شهدای عملیات محرم را دیگر ویژه برنامه این ایام دانست و اظهار کرد: این برنامه که "بهشت گردی" نام دارد با روایتگری بکتاش از راویان دفاع مقدس و زیارت مزار شهدای عملیات محرم برگزار می شود.
او افزود: همچنین ظهر همان روز در سالن فرهنگسرای پایداری نشستی با محوریت نقد و بررسی نحوه پوشش رسانه ای حماسه 25 آبان در رسانه های داخلی و خارجی آن زمان برگزار می شود.
او افزود: غبارروبی و رنگ آمیزی قبور شهدای عملیات محرم همراه با تزیین این قبور با استفاده از نمادهای دفاع برنامه دیگری است که بعدازظهر روز 24 آبان ماه با حضور خادمان در گلستان شهدا برگزار می شود.
صرامی خاطرنشان کرد: پایان بخش ویژه برنامه های 25 آبان، برپایی مراسم دعای ندبه در صبح جمعه و در خیمه گلستان شهداست که با عطرافشانی قبور شهدای عملیات محرم توسط مسئولان به پایان می رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر