کد خبر: 934471
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
در شش ماه نخست سال جاری
۲۸ میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال در نیمه نخست امسال به هزار و ۳۲۵ نیازمند اصفهانی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه کمک به توانمندی اقتصادی و کسب استقلال مالی توسط مددجویان یکی از ماندگارترین کارهای خیر است، گفت: خودکفایی خانوارهای تحت حمایت باعث بازگشت آن‌ها به چرخه طبیعی زندگی و دوری آن‌ها از آسیب‌ها و قطع چرخه فقر است.
وی پرداخت وام اشتغال به مددجویان و نیازمندان مستعد را از اولویت‌های کمیته امداد اصفهان اعلام کرد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری هزار و ۳۲۵ فقره وام با مبلغ کل ۲۸ میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان به جامعه تحت حمایت این نهاد و نیازمندان واجد شرایط پرداخت شد.
متین پور با اشاره به بهره‌وری مناسب منابع اشتغال هزینه شده توسط این نهاد، گفت: متوسط پرداخت وام برای تولید هر فرصت شغلی در میان مددجویان این نهاد نزدیک ۲۰ میلیون تومان است و این در حالی است که چنین هزینه‌ای در اقتصاد عمومی کشور حداقل ۷۰ میلیون تومان است.
وی مهم‌ترین منابع تأمین وام‌های اشتغال این نهاد را منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و همچنین صندوق امداد ولایت اعلام کرد و یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری ۴۰ درصد این منابع از صندوق امداد ولایت و مابقی از محل قرض‌الحسنه نظام بانکی کشور تأمین‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه درزمینهٔ اشتغال روستایی امسال اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به مددجویان تحت حمایت این نهاد تخصیص داده‌شده است، گفت: بیش از ۱۵۰۰ طرح اشتغال روستایی تاکنون در سامانه کارا مورد تأیید قرارگرفته است که در مرحله معرفی به بانک و دریافت تسهیلات قرار دارند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار