کد خبر: 934470
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان:
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان گفت: با خریداری پساب شاهین شهر و تصفیه این پساب در تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز منطقه 12 تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح پروژه های منطقه 12 شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به وجود فضای سبز 240 هکتاری در اين منطقه و سرانه 4/21 مترمربعی این منطقه، نیازمند منبع آب پایدار برای تامین آب منطقه هستیم. 
علی باقری افزود:‌ در همین راستا پساب فاضلاب شاهین شهر خریداری شده، این پساب بعد از شاهین شهر وارد تصفیه خانه تکمیلی مي شود و بر اساس استانداردهای لازم برای آبیاری فضای سبز، تصفیه و استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: پساب تصفیه شده توسط خط انتقال 18.5 کیلومتری به بختیار دشت و میدان استقلال منتقل شده و پس از آن توسط پمپ وارد شبکه های توزیع آبرسانی فضای سبز می شود.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر پتانسیل تصفیه 100 لیتر بر ثانیه پساب را دارد، گفت: ‌زمین این تصفیه خانه در اختیار شهرداری بود و این پروژه با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شد. همچنين تمام طرح تصفیه خانه توسط شرکت های دانش بنیان داخلی تهيه شده و تجهیزات مورد استفاده در آن نیز تولید ملی است.
باقری با بیان اینکه این تصفیه خانه بخشی از آب مورد نیاز منطقه 2 و 12 را تامین خواهد کرد، افزود:‌ تصفیه خانه ثانویه پساب شمال شهر با هزینه ای بالغ بر 29 میلیارد و 870 میلیون ریال و خط انتقال و توزیع پساب تصفیه شده با هزینه بیش از 85 میلیارد و 970 میلیون ريال روز شنبه 26 آبان ماه بهره برداری خواهد شد.
وي استفاده از پساب و بازيافت آب در شرايط بحران آب و مانند ديگر شهرهاي جهان، استفاده از توان شركت هاي دانش بنيان، سرمايه گذاري بخش خصوصي و نيز استفاده از تجهيزات ساخت داخل در سال حمايت از كالاي ايراني چهار ويژگي مهم افتتاح اين پروژه ها است.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به کلنگ زنی پروژه مشارکتی مجموعه ورزشی چند منظوره خیابان حکمت در اين منطقه، اظهار کرد: این پروژه به مساحت یک هزار و 537 متر مربع و زیر بنای سه هزار و 63 متر با هزینه ای بالغ بر60 میلیارد ريال برای همشهریان منطقه 12 کلنگ زنی خواهد شد. 
باقری از بهره برداری نیروگاه 10 کیلوواتی پنل خورشیدی ساختمان اداری اين شهرداري نيز خبر داد و افزود: این نیروگاه با هزینه ای بالغ  بر یک میلیارد و 100 میلیون ريال بهره برداری خواهد شد که برق مصرفی ساختمان اداری را تامین می کند.
وی ادامه داد: در ادامه افتتاح پروژه های منطقه 12 شهرداری، مرکز مشارکتی آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان در محله امیرالمومنین با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون ريال و نيز 2 مجموعه دستگاه های حرکت درمانی با هزینه ای بالغ بر560 میلیون ريال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه نهایی 6 پروژه منطقه 12 شهرداری اصفهان گفت: برای مجموع این پروژه ها هزینه ای بالغ بر 177 میلیارد و 800 میلیون ريال در نظر گرفته شده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر