کد خبر: 934315
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: دفاتر توسعه محلی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: دفاتر توسعه محلی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا فتح‌آبادی با اشاره به افتتاح دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در استان مرکزی اظهار داشت: طی پیگیری‌ها انجام شده از سوی سازمان امور اجتماعی کشور دو دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاط حاشیه‌نشین در شهرستان‌های اراک و ساوه بزودی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: این دفاتر با هدف نوسازی و بهسازی محله و تامین خدمات شهری، توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی، شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر و دارای آسیب اجتماعی مثل زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست، کودکان کار، افراد بی‌مسکن، سالمندان تنها، افراد بی‌مسکن( کارتن خواب‌ها)، تهی‌دستان، خانواده‌های مستمری بگیر، کودکان دارای سو تغذیه و غیره، شناسایی سرمایه‌های اجتماعی و ارتقای اعتماد اجتماعی از طریق ارتباط با شبکه‌ قدرت محلی و شناسایی بازیگران اصلی محله  ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در محله و ایجاد نهادهای محلی به‌ویژه در بخش زنان، جوانان، نوجوانان، گروه‌های هنری، ورزشی و ارتقای آگاهی و مطالبه‌گری از جمله شرح وظایف خدمات کلی دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محله‌ای است.

فتح‌آبادی ادامه داد: این دفاتر با رویکرد اجتماعی محور و مشارکت جامعه محلی می‌تواند به ارتقای وضعیت اجتماعی، فرهنگی، مالی، محیطی و مسکن خانوارهای ساکن در محلات فرودست شهری کمک نموده و به عنوان کانون تمرکز نیروهای محلی و فرامحلی در امر توسعه با هدف پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از تداخل فعالیت‌ها و اقدامات محسوب گردد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر