کد خبر: 934224
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
گفت و گوی "جوان آنلاین" با رییس فدراسیون تیراندازی باکمان در پی برگزاری مسابقات قهرمانی تیروکمان ارتش های جهان
مسابقات قهرمانی تیروکمان ارتش جهان در حالی به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نظامیان کشور‌های چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، سریلانکا، برزیل و ایران در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود که این نخستین میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان بشمار می رود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : مسابقات قهرمانی تیروکمان ارتش های جهان در حالی به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نظامیان کشور‌های چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، سریلانکا، برزیل و ایران در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود که این نخستین میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان بشمار می رود.

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان کشور در گفت وگو با "جوان آنلاین"درباره برگزاری این دوره از رقابتها گفت: تیروکمان یکی از ورزش‌هایی است که در نظام دنیا زیاد از آن استفاده می شود. برگزاری این مسابقات در ایران اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا سیزم، ایران را واجد شرایط برگزاری این مسابقات دانسته است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در دو رشته برگزارمی شود اظهار داشت:  با توجه به جلسات مشترکی با مسئولان تربیت بدنی ارتش داشتیم قرار شد بانوان و آقایان در دو رشته کامپوند و ریکرو در این مسابقات شرکت ‌کنند، تیم نیرو‌های مسلح ایران منتخبی از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج است و فدراسیون تیر وکمان هم در کنار دوستان ارتشی با تعامل و هماهنگی های خوبی که دارد و سعی می کند مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

رئیس فدراسیون تیروکمان کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در این رقابت‌ها کمانداران تیم‌ ‌ملی شرکت خواهند کرد یا خیر، اظهار کرد: تعدادی از کمانداران تیم‌ ‌ملی نیز در قالب بسیج در این مسابقات حضور دارند و نفرات شرکت کننده در این رقابت‌ها توسط کمیته‌ فنی نیروهای مسلح معرفی شدند . در کل تیراندازان ما در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح از آمادگی بسیار خوبی در این رشته قهرمانی برخوردار هستند که امیدواریم عناوین برتر را در این دوره از مسابقات کسب کنند.

وی با اشاره به این هدف اصلی مسابقات بالا بردن روحیه دوستی میان ملت ها است اظهار داشت: ورزش مقوله فرهنگی و اجتماعی نیست بلکه امروز می توان از بعد سیاسی هم به آن توجه کرد. می توان به واسطه ورزش با کشور‌های دیگر ارتباط برقرار کنیم، قطعا ارتش با این میزبانی خواهان این است که سطح بالای دیپلماسی دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به نمایش بگذارد و اینکه امروز بیش از ۱۰۰ ورزشکاران از ۶ کشور مختلف جهان در ایران حضور دارند نشان از سطح بالای دیپلماسی دفاعی نیرو‌های مسلح است. به هر حال ما در این دوره سعی کردیم با کمک به ارتش جمهوری اسلامی ایران این مسابقات را به بهترین وجه برگزار کنیم. هدف ارتقای توان جسمانی در راستای ارتقای توان دفاعی و رزمی ارتش است.

شعبانی بهار در ادامه افزود: از زمانی که مقرر شد سیزم ، میزبانی مسابقات تیر و کمان را به ارتش ایران بسپارد جلسات متعددی،  امیر سرتیپ فولادی رئیس تربیت بدنی ارتش با ما درجهت تعامل و هماهنگی بیشترو بهتر در اجرای مسابقات برگزار کرد و ما هم وظیفه خود دانستیم تا به هر نحوی آمادگی خود را اعلام کردیم و تا پایان مسابقات از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد. سعی می کنیم این رقابت‌ها را بر اساس استانداردهای فدراسیون‌های جهانی برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان کشور در پاسخ به "جوان آنلاین" درباره اینکه برگزاری این مسابقات چه تاثیری می تواند در رشته تیروکمان داشته باشد افزود: ببیند به هر حال هر فعالیت ورزشی مورد احترام است.برگزاری مسابقات سیزم زمینه ای را فراهم می کند که نیروهای مسلح بیش از پیش به این رشته گرایش پیدا کنند. یکی ازرشته هایی که همواره مورد استقبال نیروهای مسلح بوده ، رشته ورزشی تیروکمان است. این رشته ورزشی یکی ازتاثیرگذارترین رشته های ورزشی در بین نیروهای مسلح می باشد.اثر گذاری مثبت آن بسیار مشهود است.ما تعامل مان با ارتش از قبل بوده و اثرات آن را به وضوح دیده ایم. یکی از مهمترین تاثیرگذاری این نوع مسابقات ، توسعه و همگانی کردن این رشته در سطح کشور است که قطعا برگزاری مسابقات بین المللی در این سطح می تواند باعث ارتقا و پیشرفت تیم ملی کشورمان خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار