کد خبر: 934041
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
سخنگوی شرکت آبفا استان اصفهان:
مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان پیرامون نواختن زنگ آب در مدارس ابتدایی استان اصفهان گفت: در راستای امضا تفاهم نامه مشترک مابین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش به منظور ترویج فرهنگ صحیح مصرف میان دانش آموزان ،زنگ آب در مدارس ابتدایی نواخته شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان سید اکبر بنی طبا  پیرامون طنین زنگ آب اظهارداشت:  دانش آموزان به عنوان سفیران آب در منزل و مدرسه نقش بسزایی در مصرف بهینه آب دارند اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در زمینه مفاهیم و روشهای استفاده صحیح و بهینه از آب یکی از رویکردهای  اساسی پیرامون نهادینه سازی  فرهنگ صحیح آب در بین دانش آموزان است.
وی ادادمه داد: آب مظهر زندگی است پس باید در حفظ ونگهداری از منابع آبی از تمام ظرفیت ها استفاده نمود و ازآنجاییکه کودکان ونوجوانان  نقش موثری  می توانند در فرهنگ بهینه آب در جامعه داشته باشند باید ترویج فرهنگ بهینه آب را از دانش آموزان شروع کرد.
مدیرروابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: دانش‌آموزان نخستین واژه‌ای را که یاد می گیرند واژه آب است بنابراین  تلاش برای یادگیری صرفه جویی در مصرف آب  در بین آنان ضروری است تا دانش‌آموزان پس از فراگیری دیگر افراد جامعه را به درست مصرف کردن آب رهنمود کنند.
بنی طبا رسالت معلمان را در آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از همان کودکی بسیار مهم دانست و گفت: معلمان می‌توانند با آموزش و هشدارهای لازم در زمینه صرفه جویی در مصرف آب به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان نقش همیاران آب در منازل و جامعه را داشته باشند.
مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  هدف از اجرای این برنامه را مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب از کودکی و از سطح مدارس برشمرد و عنوان کرد: هدف از آموزش‌فرهنگ صحیح آب در میان دانش آموزان و نیز اجرای برنامه زنگ آب انتقال فرهنگ صرفه جویی بین دانش آموزان و  بدنبال آن دیگر افراد جامعه است  چرا که  صرفه جویی در آب و درست مصرف کردن آن از اهمیت وضرورت خاصی برخوردار است وباید این موضوع حیاتی در طول سالهای آموزش مورد توجه قرار گیرد
وی با اشاره به تاثیر آموزش واثرگذاری آن دربین  دانش آموزان اظهارکرد: آموزش همیشه اثرات بلند مدتی در رفتار دارد بدین ترتیب باید در پایه ابتدایی موضوع چگونگی  سازگاری با کم آبی به دانش آموزان آموزش داده شود تا در آینده بتوانند رفتار مصرفی خود را بر مبنای منابع موجود هماهنگ کنند.
وی به اهمیت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در میان دانش آموزان ابتدایی پرداخت وبیان داشت: دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند و باید اصول صحیح زندگی و فرهنگ سازی چگونگی مصرف سرمایه‌های ملی به آن‌ها آموزش داده شود و نباید رویکردهای اشتباهی که گریبان گیر جامعه کنونی استان شده است به نسل‌های آینده منتقل شود.
بنی طبا افزود: رعایت اصول و مبانی صرفه جویی در مصرف آب تضمین کننده آینده روشن همه فرزندان این سرزمین است.این درحالیست که هم اکنون بیش­ترین درصد جمعیت جامعه را نوجوانان و جوانان تشکیل داده است، این افراد با آموزش مناسب قابلیت پذیرش رفتارهای صحیح در مصرف و تغییر رفتار در الگوهای مصرف  را دارد. محور فعالیت­های آگاه سازی افراد  بایددر راستای تغییر نگرشها و باور مصرف­کنندگان  در کل و مصرف انرژی در  کودکان و نوجوانان باشد.
وی در زمینه‌ی برنامه های اجرا شده اظهار داشت: برپایی غرفه و ایستگاه جذب حامیان آب، اجرای برنامه نمایشی با موضوع مصرف بهینه توسط گروه‌ نمایش، برگزاری مسابقه و اهدای هدایای تبلیغی و آموزشی به دانش آموزان از برنامه‌های اجرا شده در مراسم زنگ آب  ،با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب انجام شد.
در این مراسم دانش آموزان با در دست داشتن تراکت‌ها و پوسترهای مختلف، آب را به‌عنوان یک مایه حیاتی دانستند وشعارهای آب پاک و مصرف هوشمندانه آب را دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر