کد خبر: 933974
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
دختربچه 7 ساله یمنی که بر اثر سوءتغذیه جان سپرد
تنها هفت سال از عمرش می‌گذشت، هفت سالی که در قحطی جنگ زیر بمباران هواپیما‌های سعودی و با حمایت متحدان امریکایی آن‌ها تمامش پاییز بود.
تنها هفت سال از عمرش می‌گذشت، هفت سالی که در قحطی جنگ زیر بمباران هواپیما‌های سعودی و با حمایت متحدان امریکایی آن‌ها تمامش پاییز بود. حالا چند روزی می‌شود «امل حسین» دختر بچه هفت ساله یمنی برای همیشه آرام گرفته است. این دختربچه یکی از ۸ /۱ میلیون کودک یمنی است که با خشونت تحمیلی دنیای غرب و در میان سکوت رسانه‌ها بی‌صدا جان می‌دهند.

در کنار زنان و کودکانی که در قلب دنیای غرب مورد تجاوز و خشونت قرار می‌گیرند بخش مهمی از قربانیان خشونت و وحشی‌گری دنیای غرب کیلومتر‌ها دور از این کشور‌ها در حال قربانی شدن هستند با این تفاوت که این بار دست غربی‌ها در ظاهر به خون این افراد آلوده نیست، اما متحد و حامی تجاوز به حقوق این افراد به شمار می‌آیند. زنان و کودکان یمنی مصداق تمام عیاری از قربانیان اصلی خشونت غرب در کشور‌های غیرغربی هستند.

تصاویر «امل حسین» دختر بچه هفت ساله یمنی که از شدت ضعف و گرسنگی، شرایط بسیار حادی داشت، برای اولین بار از سوی روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.
سه سال پیش یونیسف اتفاقی پوستری از امل حسین منتشر کرده بود که گفته بود: «قبل از عید پدرم برایم گوشواره‌ای خرید و من او را متقاعد کردم که بگذارد آن‌ها را الان ببندم. من به او گفتم کسی چه می‌داند شاید عید آمد و من زنده نبودم.»

امل حسین یکی از ۸/۱ میلیون کودک یمنی بود که از سوءتغذیه رنج می‌برد که طبق گزارش جدید صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از این تعداد ۴۰۰ هزار کودک یمنی از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند و این در حالی است که شانس زنده ماندن آن‌ها کم است و نیمی از مردم یمن نیازمند سبد غذایی هستند.

صندوق کودکان ملل متحد همچنین اعلام کرد بیش از ۶ هزار کودک از ابتدای جنگ علیه یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون کشته یا زخمی شده‌اند. انتشار تصاویر این دختر خردسال یمنی و خبر شهادت مظلومانه‌اش در فضای مجازی واکنش بسیاری را در پی داشته است.

بسیاری از مخاطبان غربی، اما نمی‌دانند قاتل اصلی امل و هزاران کودک دیگر همانند او سیاستمداران غربی هستند که سه سال و نیم نسل کشی را به این کشور تحمیل کرده‌اند و مطابق تصویری که از سوی رسانه‌هایشان برای آن‌ها خلق می‌شود قاتل امل حسین را سوءتغذیه می‌بینند! در حالی که او یکی دیگر از قربانیان خشونت دنیای غرب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر