کد خبر: 933917
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
وزیر توسعه اقتصادی روسیه اظهار کرد: با توجه به وجود انگیزه و گرایش دو کشور، این مشکل با سرعت بیشتری برطرف می‌شود.
جوان آنلاین: ماکسیم اورشکین به روزنامه ایزوستیا گفت: بانک‌های مرکزی و وزارتخانه‌های دارایی دو کشور در حال بررسی این موضوع هستند و تجارت متقابل با ارز ملی تا حدی محقق شده است.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه تاکید کرد: انجام معاملات و تبادلات تجاری بدون وجود ارز سوم بسیار ضروری است، چرا که وجود ارز سوم هزینه‌های اضافی را به طرفین تحمیل می‌کند.

اورشکین افزود: روسیه و چین در پی امضای تفاهمنامه برای انجام معاملات میان دو کشور با ارز ملی خود هستند و باید نوعی سامانه انجام معاملات میان دو کشور تدوین شود که مراکز فعالیت حوزه اقتصاد خارجی مربوط به پرداخت کالا و خدمات بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و به آسانی از طریق آن فعالیت خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: «در این راستا بایستی مقررات را تسهیل کرد و در برخی موارد، در وهله اول دولت بایستی در راستای تسهیل و روان کردن جریانات مبادلات و معاملات ارزی گام بردارد و اقدامات حمایتی داشته باشد».

وزیر توسعه اقتصادی روسیه ادامه داد: البته صحبت از انکار کامل یا ممنوعیت همه چیز نیست، بلکه موضوع این است که شرایطی فراهم شود تا روبل که برخلاف یوان یک ارز کاملا رایج مبادلاتی است، آزادانه و بدون محدودیت جریان یابد؛ برای استفاده از یوان با وجود محدودیت‌های ارز در چین، هنوز موانع و ضعف‌هایی وجود دارد.

اورشکین در ادامه پیش بینی کرد که حجم مبادلات تجاری میان روسیه و چین تا دی ماه امسال (پایان سال میلادی جاری) به ۱۱۰ میلیارد دلار برسد.

به گفته وزیر اقتصاد روسیه، برای توسعه این میزان و حتی افزایش آن تا مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار، دو کشور باید همکاری خود را در کانال‌های کلیدی توسعه دهند.

وی با بیان اینکه در تجارت کالا قدم‌های بزرگی برداشته شده است، افزود: برای تحقق حجم مبادلات ۲۰۰ میلیارد دلاری، دو کشور باید در چند حوزه کلیدی مشخص از جمله ضرورت ایجاد فضای مشترک تجارت الکترونیکی که توسعه آن برای اقتصاد و تجارت‌های خرد و کلان بین دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، همکاری خود را توسعه دهند.

اورشکین با اشاره به اینکه حجم تجارت کالا‌های چین به روسیه از طریق تجارت الکترونیکی از مرز ۳ میلیارد دلار گذشته است، ادامه داد: ضرورت ایجاد فضای مشترک و واحد تجارت الکترونیکی احساس می‌شود که دسترسی تولیدکنندگان چینی به بازار روسیه را فراهم می‌کند.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار