کد خبر: 933881
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
در سال جاری انجام شد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از پرداخت بالغ بر هشت میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان زکات در این استان در هفت ماه سالجاری خبر داد.

محمد قوسی گفت: مشارکت مؤدیان زکات استان سمنان در هفت‌ماهه نخست سال جاری با رشد ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به هشت میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان رسید .

وی با اشاره به اینکه زکات در همان روستا و منطقه‌ای که جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود، افزود: ۶۶ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در هفت‌ماهه نخست امسال صرف فقرا و ۳۴ درصد به پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص یافت .

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه مؤدیان استان سمنان در هفت‌ماهه نخست سال گذشته چهار میلیارد ۷۸۹ میلیون تومان زکات پرداخت کردند بیان کرد: در مدت مشابه سال جاری با رشد ۷۸ درصدی به هشت میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان رسید .

قوسی عمده مشارکت مؤدیان زکات را مستحبی برشمرد و گفت: از مجموع هشت میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده در هفت‌ماهه نخست امسال، هفت میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است .

وی بیان کرد: مؤدیان زکات استان سمنان در این مدت ۲۶۸ میلیون تومان زکات واجب، ۶۵۴ میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات و ۲۸۳ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد پرداخت کردند .

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات را تا پایان سال جاری در استان سمنان پیش‌بینی کرد و گفت: شهرستان دامغان با مشارکت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی و شهرستان شاهرود با یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومانی دو شهرستان پیشتاز در پرداخت زکات بودند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر