کد خبر: 933788
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
مایک پمپئو در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت ایران اگر می‌خواهد مردمش چیزی برای خوردن داشته باشند باید به حرف آمریکا گوش کند!

جوان آنلاین: به نقل از نیوزویک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی توهین‌آمیز درباره مردم ایران گفت «ایران اگر می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند.»

به نوشته نیوزویک، پمپئو در مصاحبه‌ای گفته است به نفع ایران است که به حرف آمریکا گوش کند؛ در غیر این صورت، مردم ایران بهای آن را خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به شروط دوازده‌گانه آمریکا برای عقد یک توافق جدید با ایران و لغو تحریم‌ها تصریح کرده است: «ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد مردمش غذا بخورند یا نه.»

او همچنین گفته است از زمان اعمال مجدد تحریم‌ها، هنوز هیچ نشانه‌ای از تمایل ایران برای بازگشت به میز مذاکره مشاهده نشده است.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که مقامات این کشور بارها مدعی شده‌اند واردات غذا و دارو شامل تحریم‌ها نمی‌شود.

توهین وزير خارجه آمريکا به مردم ایران/ اگر ايران می‌خواهد مردمش غذا بخورند بايد به حرف آمريكا گوش کند!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز سال گذشته پس از آشوب‌های دیماه در یک توئیت مداخله‌جویانه درباره مسائل داخلی ایران، در توهینی آشکار، ملت ایران را «گرسنه» خطاب کرد. او گفت مردم ایران گرسنه غذا و آزادی هستند.

ترامپ همچنین مهرماه گذشته در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک برای موفق جلوه دادن سیاست خود در قبال کشورمان مدعی شد مردم ایران پس از خروج آمریکا از برجام دیگر قادر به خرید نان نیستند. او در این باره گفت: «بعد از خروج ما از برجام، مشکلات در ایران شدت گرفته است. تورم در آنجا بالا است. در خیابان‌ها شورش است. مردم نمی‌توانند نان بخرند! آنها مجبورند مذاکره کنند.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
این آمریکا ست که بایستی به خواسته های مردم و دولت ایران گوش دهد و ازمنطقه خلیج همیشه فارس برون رود تا بتواند شب ها خواب راحت داشته باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
مرگ بر آمریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار