کد خبر: 933762
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
گروه معارف و فرهنگ اسلامی معاونت برون مرزی رسانه ملی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ، نمایشنامه ای با عنوان «جاری تا دریا» درباره شخصیت حضرت امام (ره) و فعالیت های سیاسی و اجتماعی ایشان تهیه کرده است.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، معاونت برون مرزی رسانه ملی در راستای رسالت خود مبنی بر تببین و ترویج اندیشه ها و افکار بنیانگذار انقلاب اسلامی به جهانیان، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برای تشنگان حقیقت، امسال نمایشنامه ای را با عنوان «جاری تا دریا» و با مضمون زندگینامه حضرت امام (ره) و سیر تحولات و اتفاقات از بدو تولد تا زمان تبعید ایشان، تهیه و تولید کرده است.
در نمایشنامه «جاری با دریا» به نویسندگی «شکرالله اسدی مبرهن» ، زندگی سیدروح الله خمینی (ره) و شرایط زندگی خانواده وی در خمین قبل از تولد، دوران کودکی و رشد و تربیت ایشان قبل و بعد از شهادت پدر، دوران تحصیل، طلبگی و فعالیت های اجتماعی و سیاسی امام در ایران و عراق تا زمان تبعید ایشان از ایران پرداخته می شود.
این نمایشنامه در 60 قسمت 20 دقیقه ای سیر زندگی و تحولات مربوط به امام خمینی (ره) در سه مقطع زمانی قبل از ولادت ، زمان ولادت و حوادث مربوط به دوران جوانی و نوجوانی آن حضرت و ورود ایشان به صحنه مبارزات سیاسی و اجتماعی تا زمان تبعید ایشان از ایران توسط رژیم شاهنشاهی در سال 1343 را روایت می کند.
این نمایشنامه رادیویی در این حجم و گستردگی، از جمله آثار فاخر رادیویی معاونت برون مرزی صداوسیماست که درباره حضرت امام (ره) و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در معاونت برون مرزی تهیه و تولید شده است.
متن این مجموعه که به فارسی به نگارش درآمده، قرار است در اختیار تمامی شبکه های رادیویی معاونت برون مرزی قرار گیرد تا پس از ترجمه به 30 و چند زبان رادیوهای برون مرزی، در قالب نمایشنامه دنباله دار برای مخاطبان این رادیوها در سراسر جهان پخش شود.
از دیگر نمایشنامه های فاخری که گروه فرهنگ و معارف اسلامی معاونت برون مرزی در یک سال گذشته تهیه کرده می توان از نمایشنامه «اصحاب کهف»، «ابن سینا» ، «مولانا» و «شیخ شهید» (سهروردی) نام برد که در اختیار رادیوهای معاونت برون مرزی قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار