کد خبر: 933668
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
قیمت‌گذاری عجیب برای پخش مسابقه پرسپولیس از سینما
تماشای مسابقه فوتبال فینال جام باشگاه‌های آسیا در سینما‌ها برای علاقه‌مندان به فوتبال به اندازه حضور در ورزشگاه آزادی هزینه دارد.
محمد صادقی
تماشای مسابقه فوتبال فینال جام باشگاه‌های آسیا در سینما‌ها برای علاقه‌مندان به فوتبال به اندازه حضور در ورزشگاه آزادی هزینه دارد.
امروز از ساعت ۱۸:۳۰ همزمان با آغاز پخش مسابقه فینال باشگاه‌های آسیا میان پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن، سینما‌ها این مسابقه فوتبال را پخش می‌کنند. قیمت بلیت سکو‌های ورزشگاه آزادی برای تماشای این مسابقه ۳۰ هزار تومان اعلام شده و سینما‌ها هم در سانس فوق العاده این مسابقه را با قیمت بلیت ۳۰ هزار تومانی نمایش می‌دهند.
آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای میزبانی فینال جام باشگاه‌های آسیا، هزینه‌بردار بوده است و می‌شود افزایش قیمت بلیت تماشای این مسابقه را با چنین مسئله‌ای توجیه کرد، ولی سینما‌ها برای پخش مسابقه‌ای که رایگان از تلویزیون در حال پخش است، ۳۰ هزار تومان از مردم پول می‌گیرند. اعلام این قیمت بدون مشخص شدن روش تعیین آن، این شبهه را به وجود می‌آورد که مسابقه فوتبال بهانه‌ای برای سودجویی است. پخش مسابقه فینال آسیا در سینما‌ها بعد از موافقت سازمان سینمایی و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد. پیش از این نیز چند مسابقه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در سالن‌های سینما پخش شده بود که با استقبال خوبی نیز مواجه شد، اما در فاصله میان پخش فینال جام جهانی در سینما‌ها با قیمت بلیت ۲۰ هزار تومانی، بازی پرسپولیس- کاشیما با رشد ۵۰ درصدی به قیمت ۳۰ هزار تومان بلیت‌فروشی شد. درباره علت این افزایش قیمت توجیهی بیان نشده است، اما می‌توان آن را به سوءاستفاده سینمادار‌ها از هیجان فوتبال‌دوست‌ها برای تماشای فوتبال و اوضاع وخیم اقتصادی سینما مرتبط دانست که در آن بیشتر فیلم‌های اکران شده بازده مالی نداشته‌اند و به غیر از کمدی‌ها فیلم‌های دیگر فروش ندارند.
حساسیت مسابقه پرسپولیس- کاشیما برای طرفداران فوتبال در ایران، آنقدر بالا بوده که تقریباً همه بلیت‌های سینما‌های پخش‌کننده مسابقه، پیش فروش شده‌اند. این استقبال قطعاً می‌تواند انگیزه‌ای برای تداوم پخش مسابقات فوتبال در سینما‌ها باشد؛ اقدامی که با سود حداکثری برای سینمادار‌ها و البته ضرر بیشتر اهالی سینما به خاطر حذف سانس‌های پخش فیلم همراه خواهد بود. حتی اگر عایدی پخش مسابقه فوتبال در سینما‌ها به بدنه سینما تزریق شود، نوع قیمت گذاری بلیت سینما برای چنین مسابقاتی هنوز فاقد مقررات مدونی است و اعمال سلیقه و قیمت‌گذاری بی‌حساب باعث می‌شود پخش مسابقه‌ای که برای سینمادار رایگان بوده و حق پخشی برای آن پرداخت نمی‌کند با قیمتی بالاتر از اکران فیلم سینمایی بلیت فروشی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار