کد خبر: 933663
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در حال حاضر طرح حفاظت از مراتع و عرصه های طبیعی در ۹ شهرستان استان مرکزی در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعیو آبخیزداری  استان مرکزی گفت: در حال حاضر طرح حفاظت از مراتع و عرصه های طبیعی در ۹ شهرستان استان مرکزی در حال اجرا است.

عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: با اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای مراتع بخشی از اعتبارات در حوزه اجرای عملیات حفاظت و قرق ۴۷۰۰ هکتار از مراتع استان در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: از کل اعتبار اختصاص یافته، ۷۰۰ میلیون تومان برای اجرای عملیات‌های بیومکانیک(بانکت‌بندی) تخصیص یافته و باقی اعتبار، برای عملیات بیولوژیک(علوفه‌کاری و کپه‌کاری) و مدیریتی(حفاظت و قرق) در نظرگرفته شده است.

محمدی گفت: سطح اجرای عملیات علوفه‌کاری ۵۰۰ هکتار و عملیات کپه‌کاری توام با مدیریت روان‌آب‌ها و بذرکاری نیز دو هزار و ۷۹۷ هکتار است. همچنین عملیات بیولوژیک از اواسط مهرماه در شهرستان‌های تفرش، شازند، دلیجان، محلات، خمین، زرندیه، ساوه، اراک و آشتیان آغاز و تاکنون ۴۰ درصد عملیات‌های بیولوژیک و کپه‌کاری در استان مرکزی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: اجرای عملیات‌ علوفه‌کاری در اسفندماه آغاز می‌شود و در حال حاضر جانمایی و تهیه نقشه در حال انجام است تا دیم‌زارهای کم‌بازده تبدیل اراضی تحت کشت علوفه چند ساله قرار گرفته تا حفاظت خاک و کنترل روان آب در این اراضی به نحو مطلوب انجام گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات ملی برای بخش مرتع جهت عملیات اجرایی و اصلاح و احیاء مراتع به استان مرکزی اختصاص نیافت و امسال بودجه ای در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص برای اجرای عملیات‌ تامین آب شرب دام که یکی از اولویت‌های مجموعه منابع‌طبیعی استان است هدایت می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر