کد خبر: 933655
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
گفت وگوی «جوان آنلاین» با یکی از مدیران «پرس تی وی» درباره افشاگری خبرنگار گاردین:
چند ماه است که گمانه‌زنی‌ها درباره تامین منابع مالی «ایران اینترنشنال» و وابستگی آن به عربستان سعودی مطرح می‌شود. حالا خبرنگار ایرانی روزنامه گاردین از ارتباط ترور خاشقجی و رسوایی عربستان سعودی در تامین مالی «ایران اینترنشنال» خبر داده و حقیقت ماجرا را روشن کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین - محیا حسینی: چند ماه است که گمانه‌زنی‌ها درباره تامین منابع مالی «ایران اینترنشنال» و وابستگی آن به عربستان سعودی مطرح می‌شود. حالا خبرنگار ایرانی روزنامه گاردین از ارتباط ترور خاشقجی و رسوایی عربستان سعودی در تامین مالی «ایران اینترنشنال» خبر داده و حقیقت ماجرا را روشن کرده است.

امروز سعید کمالی دهقانی، خبرنگار گاردین در صفحه توئیتر خود نوشت: «می‌توانم تایید کنم که جمال خاشقجی به این دلیل کشته شد که با من تلفنی از استانبول در صبح ۲۶ سپتامبر (۴ مهرماه) صحبت کرد و افشا کرد که تلویزیون «ایران اینترنشنال» توسط محمد بن سلمان و سعود القحطانی تامین مالی می‌شود.» هرچند ساعاتی بعد خبرنگار گاردین توئیت‌ش در مورد حمایت مالی بن‌سلمان از شبکه ایران اینترنشنال و ارتباط آن با قتل خاشقچی را حذف کرد!

روز چهارشنبه ۹ آبان ماه این خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی به نقش یکی از عاملان ترور جمال خاشقجی در راه‌اندازی و تأمین مالی تلویزیون ضد ایرانی «ایران‌اینترنشنال» پرداخت. در این گزارش آمده «سعود القحطانی»، مشاور پادشاهی عربستان سعودی که بعد از بالا گرفتن رسوایی‌ها بر سر ترور «جمال خاشقجی» از تمامی مناصبش برکنار شد یکی از تأمین‌کنندگان مالی تلویزیون ضدایرانی «ایران‌اینترنشنال» است. همچنین بر اساس این گزارش روزنامه گاردین، شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» که دفتر آن در لندن قرار دارد از سوی یک سازمان مخفی و شرکتی تأمین مالی می‌شود که مدیر آن یک تاجر سعودی با ارتباطات نزدیک به «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی است.

هزینه‌های میلیاردی برای رسانه‌های ضدایرانی

رسانه‌های ضدایرانی که به صورت قارچ‌گونه‌ای در حال رشد هستند، هر بار به تعدادشان اضافه می‌شود و با ترفند‌های مختلفی اقدام به ایران‌هراسی می‌کنند. درمقابل، اما رسانه‌های برون مرزی ایرانی در حال فعالیت هستند و با تلاش برای نشان دادن چهره واقعی کشور و انتشار حقایق رویداد‌ها در این جنگ نرم مبارزه می‌کنند.

حبیب عبدالحسین، یکی از مدیران مدیر پرس تی وی درباره تاسیس شبکه‌های ضدایرانی به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «تاسیس شبکه‌هایی مانند «ایران اینترنشنال» که برای گرداندن آن‌ها هزینه‌های میلیاردی می‌شود اهداف ضدایرانی دارند که در آن ناکام مانده‌اند. مثلا در ماجرای حمله تروریستی اهواز و در حالی که رسانه‌های معاند تلاش می‌کردند تا این حادثه تروریستی را حمله یک گروه مخالف به رژه نظامی نشان دهند، رسانه‌های داخلی و برون مرزی ایران حقیقت ماجرا را برای دنیا توصیف کرد تا جایی که در بسیاری از رسانه‌های خارجی دیده و بازنشر شد. در نتیجه این تلاش‌ها، رسانه‌های معاند به اهداف پلیدشان نرسیدند و ناکام ماندند.»

عبدالحسین با اشاره به ایفای نقش رسانه‌های معاند در جنگ رسانه‌ای اظهار می‌دارد: «عربستان سعودی با شکست‌های مکرری که در سوریه، عراق و لبنان داشته، هزینه‌های هنگفتی را برای راه‌اندازی رسانه‌های ضد ایرانی کرده و خوشبختانه تا امروز در این زمینه نیز ناموفق بوده است.»

بمب خبری ۲۰۱۸ با رسوایی سعودی‌ها

او ادامه می‌دهد: «همانطور که خبرنگار گاردین خبرداده است، بن سلمان هزینه‌های زیادی را برای راه‌اندازی «اینترنشنال» کرده و برای اینکه هویتش مخفی بماند، ناشیانه جمال خاشقجی را به قتل رسانده است. البته سعودی‌ها هزینه‌های زیادی برای لاپوشانی این قتل انجام داده‌اند، اما حقیقت هیچ‌گاه مخفی نمی‌ماند و این خبر که اسمش را می‌توان بمب خبری ۲۰۱۸ بنامیم، عربستان سعودی را رسوا کرده است.»

اطلاع خاشقجی از ارتباط عربستان با حادثه تروریستی اهواز؟

عبدالحسین می‌گوید: «شاید ماجرای حمایت مالی بن سلمان از «ایران اینترنشنال» فقط بخشی از افشای حقایقی باشد که سعودی‌ها از روشن شدن آن واهمه داشتند. مثلا دقایقی بعد از حمله تروریستی اهواز، «ایران اینترنشنال» با سخنگوی الاحوازیه مصاحبه می‌کند و مجری هم با روی باز به آن‌ها که حمله تروریستی را به عهده گرفته‌اند تبریک می‌گوید! ممکن بود که حتی خاشقجی اطلاعات بیشتری درباره سعودی‌ها داشت و رگه‌هایی از ارتباط عربستان با حادثه تروریستی اهواز نیز جز اطلاعات خاشقجی بود.»

حبیب عبدالحسین با بیان این مسئله که رسانه‌های برون مرزی در جنگ رسانه‌ای و نرم می‌توانند موثر باشند و پیام‌های جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برسانند، می‌گوید: «رسانه‌های معاند به دلیل پیروزی‌هایی که ایران در منطقه داشته، هجمه‌شان را علیه ما افزایش داده‌اند. در کنار این هجمه‌ها با دلایل غیرحرفه‌ای و جانبدارانه مانع دیده شدن برخی از اخبار رسانه‌های برون مرزی ایران می‌شوند و برخی از مخاطبان ما در آمریکا پیام می‌دهند که نمی‌توانند مطالب رسانه ما را ببینند. با وجود تمام این محدودیت‌ها و در کنار بودجه‌های هنگفت و حمایت‌های ویژه‌ای که از رسانه‌های ضدایرانی می‌شود تا امروز موفق عمل کرده‌ایم و پس از این نیز به لطف خدا موفق می‌شویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار