کد خبر: 933645
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
‌می‌خواهیم از محل وقف مردم، ضمن عمل به نیات واقفان، هم به وظایف اجتماعی وقف توجه کنیم و هم با تولید و اشتغال زمینه افزایش دارایی موقوفات برای گسترده کردن دایره عمل به نیات واقفان را فراهم کنیم.
می‌خواهیم از محل وقف مردم، ضمن عمل به نیات واقفان، هم به وظایف اجتماعی وقف توجه کنیم و هم با تولید و اشتغال زمینه افزایش دارایی موقوفات برای گسترده کردن دایره عمل به نیات واقفان را فراهم کنیم.
حجت‌الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی با عنوان کردن مطلب فوق از سرمایه‌گذاری برخی از موقوفات استان در حوزه محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: هم اکنون تولید ایمپلنت در شیراز به عنوان یک محصول دانش بنیان، از محل موقوفات سرمایه‌گذاری شده است. در آذربایجان شرقی هم یکی از موقوفات با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در حوزه دانش‌بنیان تولید عایق‌های حرارتی «پشم سنگ» سرمایه‌گذاری می‌کند. وی با اشاره به اینکه این طرح سرمایه‌گذاری که طراحی و کار‌های علمی آن به اتمام رسیده، در حال طی بروکراسی طولانی و پیچیده اخذ مجوزهاست گفت: برخی تصور می‌کنند که اوقاف باید در مساجد و امام‌زادگان محصور بماند لذا در مسیر اخذ مجوز سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌کنند، اما اوقاف باید برای توسعه موقوفات و افزایش حجم عمل به نیات واقفان اقدام کند. این مسئول از طراحی کلینیک بزرگ تخصصی و بانک «خون بند ناف» شمالغرب کشور در تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه که یک پروژه بزرگ درمانی، تجاری و خدماتی است در آبرسان و بخشی از محوطه اداره کل اوقاف به عنوان موقوفه با سرمایه‌گذاری یک پزشک احداث می‌شود. حجت‌الاسلام مصائبی با تأکید بر اینکه با احداث پارکینگ با ظرفیتی حدود ۲۰۰۰ خودرو در حاشیه این مجموعه بزرگ، نه تنها موجب ترافیک نمی‌شود، بلکه ترافیک آبرسان را کاهش می‌دهد تصریح کرد: متأسفانه پرونده این طرح بزرگ در کمیسیون ماده ۵ استان در مورد ایجاد ترافیک و... معطل مانده و یک سرمایه‌گذار با این حجم از سرمایه‌گذاری پشت در‌های بسته باقی مانده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار