کد خبر: 933590
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، میزبان مسابقات ملی قرآنی در سال ۹۸ است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ناهید ایزدی از اصفهان،:حجت‌الاسلام رضا صادقی  در  نشست خبری بااصحاب رسانه  به مناسبت هفته وقف اظهار داشت : در حوزه قرآنی و بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، از سال ۱۳۹۱ تا به امروز، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حافط قرآن در کل کشور توسط سازمان اوقاف تربیت تربیت شده اند که ۸۶ هزار نفر از آنها در چهار سال اول سهم اصفهان بوده است.
وی با تأکید بر اینکه سهم حافظان قرآن اصفهان بیش از تهران بوده است، تصریح کرد: سهمیه حفظ قرآن استان تهران ۵۶ هزار نفر و استان اصفهان ۶۶ هزار نفر بوده است چرا که اصفهان همواره استانی قرآنی شناخته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص مسابقات قرآنی گفت: در مسابقات قرآنی ۳۳ هزار نفر در مرحله شهرستانی در ۱۵ رشته قرآنی شرکت کردند که از این تعداد ۵۷۰ نفر به مرحله استانی و بعد از آن ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که از جمع خواهران رتبه‌های خوبی در منطقه بین‌المللی داشته‌ایم؛ همچنین در سال ۹۸ اصفهان میزبان مسابقات کشوری قرآن خواهد بود.
صادقی بیان کرد: مسابقات سراسری قرآن در سال ۹۷، به میزبانی استان مرکزی برگزار شد و سال آینده اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، میزبان مسابقات کشوری خواهد بود.
وی ادامه داد: اصفهان ۵ هزار و ۳۱۶ مسجد موقوفه دارد که شهر هرند و نیک‌آباد دارای بیشترین مساجد و شاهین شهر کمترین مسجد را در استان اصفهان دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه  ۲۰ درصد از موقوفات استان اصفهان مسکونی است، اظهار کرد: ۲۰ درصد دیگر موقوفات تجاری – اداری و خدماتی  و ۶۱۰ مدرسه موقوفه در استان وجود دارد.
صادقی با اشاره به وجود ۷۵۰ نیت در سامانه اوقاف، گفت: وقف نامه میدان امام ۳ متر طول دارد و به قدری واقف در جزییات ریز شده که گفته خادم مسجد امام باید نماز شب خوان باشد.
وی پیرامون گزارش عملکرد یک سال اخیر اداره اوقاف استان، تصریح کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۱۸ نفر روحانی به امام‌زادگان اعزام شدند، ۱۶۵ وقف جدید در یک سال اخیر انجام شد و همچنین ۱۲ موکب در ایام اربعین از سوی اوقاف اصفهان، برپا شد.
صادقی با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته از سوی اداره اوقاف استان با همکاری بخش خصوصی اظهار داشت: ۲۵ کاروانسرا وجود داشت که ۱۲ مورد آن با بخش خصوصی قراردادش بسته شده که یا بازسازی شده و یا در دست اقدام است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان، خاطرنشان کرد: کل درآمد موقوفات در یک سال گذشته، ۱۰ میلیارد تومان بوده است و نذورات داخل ضریح امام‌زاده به صورت مشخص ۴۰ درصد باید خرج عمرانی همان امام‌زاده و ۱۰ درصد صرف حقوق کارمندان آنجا می‌شود، ۱۰ درصد حق تولیت، ۱۵ درصد کار فرهنگی در همان مکان و ۲۵ درصد باقی مانده صرف آب، برق و … می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر