کد خبر: 933542
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
طرح امداد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موسوم به «نماد» با مشارکت بیش از ۱۰‌نهاد و وزارتخانه برای 14/5 میلیون دانش‌آموز کشور به اجرا در می‌آید.
طرح امداد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موسوم به «نماد» با مشارکت بیش از ۱۰‌نهاد و وزارتخانه برای 14/5 میلیون دانش‌آموز کشور به اجرا در می‌آید.
تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور روز گذشته در مراسم رونمایی از طرح توانمندسازی روانی– اجتماعی دانش‌آموزان، والدین و کارکنان آموزش و پرورش گفت: طرح نماد که در معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش دنبال می‌شود یکی از طرح‌های فوق‌العاده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها تأکید کردند که اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید ویژگی فوق‌العاده بودن داشته باشد و از وظایف روزمره دستگاه‌ها جدا باشد. به نظر می‌رسد طرح نماد از مصادیق طرح‌های فوق‌العاده باشد که طی دو‌سال گذشته در آموزش و پرورش دنبال می‌شود. وی افزود: پنج‌ویژگی عمده درباره طرح نماد وجود دارد که در وهله اول باید بگویم این طرح راهبردی، بلند مدت و با دوام است. طرح‌های متعددی در حوزه آسیب‌ها اجرا می‌شود، ولی استمرار پیدا نمی‌کند. این طرح باید با دوام باشد و به نظر می‌رسد دارای چنین ویژگی‌ای هست. وی بیان کرد: فراگیری و پوشش این طرح نکته دوم است. کمتر پروژه‌ای چنین گستره‌ای را تحت پوشش دارد که الان ۵/۱۴‌میلیون دانش‌آموز تحت‌تأثیر این طرح هستند و برای اجرای طرح نماد نیازمند مشارکت خانواده‌ها نیز هستیم و اگر جمعیت والدین را به جمعیت دانش‌آموزی اضافه کنیم نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود.
رستم‌وندی اضافه کرد: سومین ویژگی این طرح عمق اثربخشی این طرح است. در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی داریم که بخشی مقابله‌ای و بخشی پیشگیرانه است، اما این طرح به خاطر ابعاد پیشگیرانه فوق‌العاده است و شاخص سلامت اجتماعی در کشور را در وضع مطلوب قرار می‌دهد.
وی مؤلفه چهارم این طرح را ترکیبی بودن آن دانست و بیان کرد: این طرح هم ابعاد پیشگیری و هم ابعاد امدادی را پیش‌بینی کرده است در حالی که هر دستگاهی در این حوزه معمولاً یکی از این حوزه‌ها را پوشش می‌دهد.
رستم‌وندی اظهار کرد: عنصر پنجم که به نظر می‌رسد بسیار مهم است همکاری بین بخشی است. بیش از ۱۰‌نهاد و وزارتخانه در این طرح با هم مشارکت می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار