کد خبر: 933536
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
اظهارات ضدایرانی سفارت امریکا در بغداد موجی از واکنش‌ها را در عراق ایجاد کرده و رهبران این کشور ضمن محکوم کردن مواضع امریکا حمایت همه‌جانبه خود را از حشدالشعبی اعلام کردند.
اظهارات ضدایرانی سفارت امریکا در بغداد موجی از واکنش‌ها را در عراق ایجاد کرده و رهبران این کشور ضمن محکوم کردن مواضع امریکا حمایت همه‌جانبه خود را از حشدالشعبی اعلام کردند.
روز گذشته حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق روز دو شنبه از مقر حشدالشعبی بازدید کرده و نشستی با رهبران این هیئت داشت. سایت شبکه تلویزیونی سومریه‌نیوز عراق گزارش داد، عبدالمهدی در این دیدار با اشاره به اینکه حشدالشعبی به ارتش، پلیس و دیگر دستگاه‌های امنیتی قدرت بخشیده، تأکید کرد: حشدالشعبی دستاوردی تاریخی برای عراق محسوب می‌شود. بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر عراق در ادامه گفت: حشدالشعبی حقیقت بزرگی است که نمی‌توان از آن عبور کرد و حمایت از آن وظیفه ماست. ما با هم برای تأمین منابعی مالی جهت حمایت از حشدالشعبی تلاش خواهیم کرد. رئیس دولت عراق ادامه داد: حفظ حشدالشعبی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ماست و ما با قدرت از این تشکل حمایت خواهیم کرد. برخی تلاش می‌کنند که بگویند حشدالشعبی موقت است، اما من تأکید می‌کنم حشدالشعبی نیازی دائمی برای عراق است. این اظهارات نخست‌وزیر عراق دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که سفارت امریکا در بغداد در صفحه توئیتر خود از ایران خواسته تا به حاکمیت دولت عراق احترام بگذارد و دست به خلع سلاح، انحلال و ادغام شبه‌نظامیان شیعه بزند. بلافاصله وزارت خارجه عراق به توئیت سفارت امریکا واکنش نشان داد. در بیانیه وزارت خارجه عراق در ۱۳ آبان، از سفارت امریکا خواسته شده، توئیت خود را پاک کرده، از وقوع آن در آینده خودداری کند و به اصول مندرج در قوانین بین‌المللی در مورد میزبان احترام بگذارد. «ولید السهلانی» نماینده ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری»، روز دو شنبه اعلام کرد که موضع‌گیری امریکا علیه سازمان حشدالشعبی عراق و اطلاق واژه «شبه‌نظامیان طایفه‌ای» تلاش برای ایجاد جنجال رسانه‌ای با هدف ساقط کردن آن پس از دستاورد‌ها و موفقیت‌های متعدد این سازمان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار