کد خبر: 933463
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر نسبت به استراتژی و ابزار دشمن در جنگ اقتصادی شناخت وجود داشته باشد، مجلس دچار اشتباه محاسباتی در الحاق به یک سیستم جمع آوری اطلاعات اقتصادی نمی‌شود.

جوان آ‌نلاین:‌ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اظهارداشت: پدافند غیرعامل امری ضروری و بسیار مهم است که همواره رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند.

وی در ادامه سیستم تشخیص تهدیدات در حوزه‌های مختلف را از اصول اصلی پدافند غیر عامل دانست و گفت: باید با ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های زیستی آسیب‌پذیری در این حوزه را کاهش دهیم.

سردار جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران اشاره و تصریح کرد: ما باید استراتژی و ابزار دشمن را در جنگ اقتصادی بشناسیم. اگر این شناخت وجود داشته باشد، مجلس دچار اشتباه محاسباتی در الحاق به یک سیستم جمع آوری اطلاعات اقتصادی نمی‌شود. در حوزه تهدیدشناسی دانشگاه‌های ما باید به صورت جدی وارد عمل شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: آمریکایی‌ها امروز از هر ابزاری مانند ارز و پول در جنگ اقتصادی بهره می‌گیرند؛ پس ما هم باید این مهم را درک و به اقتصاد دفاعی بپردازیم. رویکرد‌های ما هم در حوزه‌های مختلف باید متناسب با آن حوزه باشد و با اصول دفاعی نظامی نمی‌توان در عرصه‌هایی مانند اقتصاد عمل کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان سازمان پدافند غیر عامل کشور، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند: اگر به اصول پدافند غیرعامل توجه نشود شاید آسیب‌های جبران ناپذیری را دریافت کنیم.

سردار جلالی ادامه داد: توجه به اصول پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی کشور بسیار مهم است و نباید زیر ساخت‌هایی تولید شود که اصول پدافند در آن وجود ندارد. کاهش آسیب پذیری و ایجاد ساز و کار تداوم کارکرد زیرساخت‌ها یکی از مهمترین موضوعات کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تاریخ دشمنی آمریکا با ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از انقلاب اسلامی جایگاه خود را در ایران از دست دادند و به همین دلیل به دنبال بازگشت به ایران هستند و تلاش دارند ما را مجبور به عقب نشینی و پذیرش مذاکره کنند، اما رهبری فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم، این نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب استراتژی مقاومت را انتخاب کرده‌اند و رویکرد همه دستگاه‌ها باید مقاومت باشد.

وی ادامه داد: دشمن با ایجاد فشار اقتصادی و افزایش تحریم به دنبال ایجاد ناامیدی و نارضایتی مردم است و وظیفه ما برطرف کردن مشکلات مردم و تامین نیاز آنهاست.

سردار جلالی در پایان کاهش وابستگی متقابل زیر ساخت‌های کشور را برای مقابله با تهدیدات دشمن مهم دانست و گفت: در بسیاری از مواقع وجود یک ژنراتور می‌تواند از تبدیل یک آسیب به بحران جلوگیری کند. هر دستگاهی باید طرح و استراتژی برای مقابله با تهدیدات و طرح ویژه برای ادامه کارکرد‌ها داشته باشد. از سوی دیگر باید با تقسیم نقش و برگزاری رزمایش‌های متعدد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن را در سازمان‌ها و مردم ایجاد کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار