کد خبر: 933387
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
‌استقلال در حالی امروز در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی تبریز قرار می‌گیرد که آبی‌ها برای فرار از بحران و نزدیک شدن به بالای جدول تنها به دنبال پیروزی هستند.
سعيد احمديان
‌استقلال در حالی امروز در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی تبریز قرار می‌گیرد که آبی‌ها برای فرار از بحران و نزدیک شدن به بالای جدول تنها به دنبال پیروزی هستند.
در روز‌هایی که تمام نگاه‌ها روی بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان در تهران است، هفته یازدهم لیگ برتر که پنج‌شنبه گذشته آغاز شده بود، امروز هم ادامه پیدا می‌کند. البته مسابقات لیگ از جمعه بار دیگر به محاق تعطیلی می‌رود تا تیم ملی که برای جام ملت‌ها آماده می‌شود، سومین مرحله اردوی آماده‌سازی‌اش را آغاز کند و در دهه سوم آبان‌ماه و در روز‌های فیفا در دو بازی تدارکاتی به مصاف تیم‌های ترینیداد و توباگو و ونزوئلا برود.

برد و تنها برد
در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر امروز استقلال در تبریز مهمان ماشین‌سازی است. آبی‌ها در حالی به تبریز رفته‌اند که پس از شکست مقابل سایپا و حذف از جام حذفی در مرحله یک‌هشتم نهایی روز‌های بحرانی را تجربه می‌کنند، به خصوص که در لیگ هم شاگردان شفر نتایج قابل قبولی نگرفته‌اند تا کنار رفتن از جام حذفی شرایط را وخیم‌تر کند. در چنین شرایطی استقلال تنها در لیگ برتر این فرصت را دارد که اعاده حیثیت کند. البته فاصله ۱۲ امتیازی آبی‌پوشان با تیم‌های بالای جدولی سبب شده کار سختی در ادامه لیگ برای قرار گرفتن در جمع مدعیان داشته باشند. استقلال در شرایطی آماده بازی با ماشین‌سازی می‌شود که با ۱۴ امتیاز از ۱۰ بازی در رده هفتم لیگ قرار دارد. عملکردی ناامیدکننده که باعث شد هواداران آبی‌پوشان در پایان بازی با سایپا که به حذف استقلال از جام حذفی انجامید با شعار‌های تند و تیز خود نارضایتی‌شان را از نتایج ضعیف استقلال به گوش بازیکنان و کادر فنی برسانند.
این در حالی است که با توجه به روند صعودی آبی‌ها با شفر در پایان فصل گذشته، هواداران استقلال در فصل جدید روی تیم‌شان به عنوان یک مدعی قهرمانی حساب باز کرده بودند. با این حال حذف از جام حذفی و رده هفتم لیگ، شفر را در شرایط سختی قرار داده است.
پس از این نتایج باشگاه هم وارد عمل شد و بازیکنان و کادر فنی را با جریمه‌ای ۲۰ درصدی روبه‌رو کرد تا در آستانه بازی با ماشین‌سازی با وارد کردن شوک از ادامه این روند جلوگیری کند. فتحی، مدیرعامل استقلال که شنبه به تمرین آبی‌ها رفته بود با بازیکنان اتمام‌حجت کرد تا آن‌ها با این روش به دنبال عبور از روز‌های بحرانی‌شان باشند. البته او وعده می‌دهد که استقلال این روز‌ها را پشت سر می‌گذارد و به روز‌های خوب خود بازمی‌گردد: «بازیکنان و کادر فنی هم خیلی ناراحت هستند. فقط می‌توانم همین را بگویم که ما تلاش می‌کنیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا جایگاه واقعی استقلال را نشان دهیم.»

بحران پشت بحران
با وجود این، تصمیم مدیریت استقلال برای جلوگیری از روند نزولی تیم چندان هم بی‌هزینه نبود و اعتراض دو بازیکن اصلی تیم به میزان جریمه ۲۰ درصدی سبب شد تا آبی‌ها در آستانه بازی با ماشین‌سازی با بحران جدیدی روبه‌رو شوند. البته فتحی، مدیرعامل استقلال هرگونه درگیری با روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی را در جریان تمرین شنبه تکذیب و عنوان کرد که این اخبار ساخته و پرداخته رسانه‌هاست. با این حال خط خوردن این دو بازیکن از لیست بازی با ماشین‌سازی شائبه‌ها درباره این درگیری را تقویت کرده، مسئله‌ای که سبب شده شفر دو بازیکن اصلی تیمش را در هفته یازدهم و مقابل رقیب تبریزی‌اش به همراه نداشته باشد.
با تمام حاشیه‌ها و بحران‌هایی که استقلال با آن درگیر است، شفر تأکید کرده که در بازی امروز مقابل ماشین‌سازی تنها به دنبال برد است، به خصوص که نتیجه‌ای به غیر از پیروزی می‌تواند فاصله استقلال با صدر جدول را بیشتر و کار آبی‌پوشان را برای رسیدن به جمع تیم‌های مدعی سخت‌تر کند. به همین خاطر استقلال که در آخرین بازی‌اش در لیگ مقابل سپاهان شکست خورده برای بازگشت به جاده پیروزی چاره‌ای جز قربانی کردن ماشین‌سازی ندارد.

۷۰ روز است که نباخته‌اند
در سوی دیگر ماشین‌سازی تبریز هم مانند استقلال، هفته گذشته با شکست مقابل داماش گیلان از دور رقابت‌های جام حذفی کنار رفت تا مسابقه امروز نبرد دو تیم حذف شده از جام حذفی باشد. ماشین‌سازی که پس از به بن‌بست خوردن با فیروز کریمی در هفته‌های اخیر رضا مهاجری را روی نیمکت خود می‌بیند، با ۱۰ امتیاز از ۱۰ هفته گذشته از لیگ در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.
با نشستن مهاجری روی نیمکت ماشین‌سازی و به‌رغم حذف از جام حذفی، این تیم در رقابت‌های لیگ در پنج هفته گذشته شکست‌ناپذیر بوده و سه مساوی و دو برد کسب کرده است. آخرین شکست این تیم در لیگ به هشتم شهریور و مقابل تراکتور در دربی تبریز برمی‌گردد و پس از آن، شاگردان مهاجری در ۷۰ روز گذشته باختی نداشته‌اند. روندی که نشان می‌دهد آبی‌ها که برای فرار از بحران تنها به برد می‌اندیشند، عصر امروز کار سختی برابر ماشین‌سازی پیش‌رو دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار