کد خبر: 933231
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
زن جوان معتادی که با همدستی دو زن همسایه‌اش باند سرقت از مانتو فروشی‌ها را تشکیل داده بود به دام افتاد.
زن جوان معتادی که با همدستی دو زن همسایه‌اش باند سرقت از مانتو فروشی‌ها را تشکیل داده بود به دام افتاد.
به گزاش خبرنگار ما، رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت مرد مغازه‌داری درباره سرقت تعدادی مانتو از مغازه‌اش در شرق تهران از سوی مأموران کلانتری‌۱۲۸ تهران‌نو آغاز شد.
شاکی گفت: مغازه مانتو فروشی در حوالی خیابان نیروی هوایی دارم. امروز تعدادی مشتری به مغازه‌ام مراجعه کردند که بعداً متوجه شدم تعدادی از مانتو‌های مغازه‌ام سرقت شده است. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران با چند شکایت مشابه روبه‌رو شدند که همگی حکایت از این داشت سارقان که سه‌زن جوان هستند فروشگاه‌هایی را در حوالی تهران‌نو و نیروی هوایی که فاقد گیت کنترلی و تجهیزات ایمنی است برای سرقت انتخاب می‌کنند.
بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات میدانی نشان داد سه سارق به بهانه خرید مانتو وارد مغازه‌ها می‌شوند و دو نفر از آن‌ها فروشنده را سرگرم کرده و سردسته باند که زن درشت اندامی حدوداً ۴۳ ساله است در فرصت مناسب چند مانتو سرقت و زیر چادرش پنهان می‌کند و از فروشگاه خارج می‌شود.
مأموران در گام بعدی با بررسی آلبوم متهمان سابقه دار سردسته باند را که چند سابقه سرقت در پرونده‌اش ثبت شده بود شناسایی کردند. مأموران همچنین دریافتند زن جوان مدتی قبل به جرم سرقت از فروشگاه روانه زندان شده، اما اخیراً آزاد شده و با دو زن دیگر اقدام به تشکیل باند سرقت از مانتو فروشی‌های شرق تهران کرده است. بنابراین مأموران مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کردند.
متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من مطلقه و معتاد به مواد مخدر هستم. وقتی از زندان آزاد شدم با دو زن همسایه که ۳۴‌و‌۳۹‌ساله هستند این باند را تشکیل دادم. همسایه‌ها هم مثل من مطلقه و معتاد بودند که به همین دلیل قبول کردند با من سرقت کنند.
وی ادامه داد: ما معمولاً هر دو روز یک بار عصر‌ها به دو فروشگاه شلوغ در شرق تهران که ضعف‌های امنیتی پیشگیرانه سرقت داشتند، می‌رفتیم و سرقت می‌کردیم و روز‌های پنج‌شنبه و جمعه هم که شلوغ‌تر بود به چند فروشگاه دستبرد می‌زدیم. همدستانم حواس فروشندگان را پرت می‌کردند و من هم از فرصت استفاده می‌کردم و پنج تا شش مانتو سرقت می‌کردم و از مغازه خارج می‌شدم و همدستانم نیز دقایقی بعد از فروشگاه خارج می‌شدند.
پس از سرقت هر مانتو را به قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به مالخری می‌فروختیم و با پول آن شیشه و هرویین می‌خریدیم و مصرف می‌کردیم.
سرهنگ رسول بهرامی، رئیس کلانتری ۱۲۸‌تهران‌نو با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار قانونی روانه زندان شد و تلاش برای دستگیری همدستان متهم ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار