کد خبر: 933221
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
وزیر صنعت در نمایشگاه معدن وعده داد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری تشکل‌ها و مردم برای توسعه و افزایش ظرفیت تولید معادن به ۴۰۰ میلیون تن وعده داد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری تشکل‌ها و مردم برای توسعه و افزایش ظرفیت تولید معادن به ۴۰۰ میلیون تن وعده داد:در آینده‌ای نزدیک با اجرایی‌شدن نقشه راه معدن و صنایع معدنی برای نخستین‌بار، توسعه اکتشافات معدنی در مناطق محروم نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.
در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی که از روز گذشته آغاز شده، برخی از غرفه‌داران از واردات تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود، اظهار نگرانی کردند و از وزیر صنعت خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند. رضا رحمانی نیز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی از برنامه‌هایش در حوزه معدن و صنایع معدنی سخن گفت. وی با بیان اینکه این نقشه راه را از نخستین روز تصدی وزارت، اجرایی کرده‌ام، گفت: مجموعه سیاست‌های دولت در جلوگیری از خام فروشی، تبدیل و فرآوری مواد‌خام، طراحی شده‌است، بنابراین فارغ از شعار‌هایی که قبلاً داده می‌شد بنا داریم تا از خام‌فروشی جلوگیری کنیم.
وی اضافه کرد: هم در سیاستگذاری و هم در اجرا، صنایع فرآور معدنی را حمایت می‌کنیم تا از خام‌فروشی جلوگیری شود و در این باره اولویت ما بر نوسازی صنایع معدنی، اکتشاف و فعال‌سازی معادن کوچک قرار گرفته است. رحمانی گفت: در تعرفه‌ها و عوارض نیز متناسب با میزان توانمندی‌ها و درصد فرآوری، هر چه در این دو حوزه افزایش داشته باشیم، حمایت‌ها بیشتر خواهد شد. همچنین محمد رضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران هم با بیان اینکه به علت نبود ماشین آلات، تجهیزات و دانش لازم تا چند سال پیش خام‌فروشی در معدن رواج داشت، گفت: هم اکنون با دستیابی به دانش روز، ایجاد ارزش افزوده در معدن در دستور کار قرار و در حال حاضر نهضت فرآوری شکل گرفته‌است.

افزایش سهم معدن در اقتصاد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمده اکتشافات معدنی در ایران سطحی بوده‌است و انتظار می‌رود سازمان‌هایی همچون زمین‌شناسی و ایمیدرو اکتشافات عمیق را جدی بگیرند. قصد داریم معادن بزرگ مقیاس تعریف کنیم؛ موضوعی که در دهه‌های اخیر شاهد آن نبودیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش ۲/۰ درصدی سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی برای افزایش صادرات مواد معدنی اجرا خواهد کرد. وی همچنین از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و گفت: سهم معدن در اقتصاد کشور در حال حاضر ۲/۱ درصد است ولی هدف دولت این است که تا آخر امسال این عدد به ۴/۱ درصد برسد، که به تبع آن سهم صنایع معدنی نیز افزایش پیدا می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار