کد خبر: 933212
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
رسول سنایی راد
چرایی خروش مردمی علیه امریکا در ۱۳ آبان، برای نسل اول انقلاب که نقش جنایتکارانه کاخ سفید را در کودتای ۲۸ مرداد، کمک به ساواک و تقویت دیکتاتوری رژیم پهلوی، تلاش برای حفظ این رژیم و ناکام گذاشتن انقلاب اسلامی و همچنین همراهی با ضد انقلاب و تبدیل سفارت امریکا به جاسوسخانه‌ای برای سازماندهی گروهک‌های ضد انقلابی را در حافظه تاریخی خود دارند، کاملاً روشن و معلوم بود، اما در چندسال گذشته جریان شبه روشنفکری و برخی از عناصر بریده و خسته نسبت به تداوم این مراسم، چون و چرا‌ها و تردید‌هایی را مطرح ساخته و شعار‌های ضد امریکایی را عامل تحریک و تقابل امریکا علیه کشورمان قلمداد می‌کردند. بالاتر از آن با مطرح شدن مذاکرات هسته‌ای و برجام حتی برخی از عناصر خودباخته و مرعوب به بزک کردن چهره امریکا رو آورده و برای توجیه تداوم مذاکرات از زبان برخی سابقون انقلاب نیز خاطراتی مبنی بر پیشنهاد ارتباط با امریکا به حضرت امام (ره) مطرح شد.
نسل‌هایی که فاقد حافظه تاریخی از جنایات و ظلم‌های امریکا علیه کشورمان بودند، در مواجهه با این ادعا‌ها به حیرت افتاده و چه بسا بی‌اعتنایی به امریکا و ستیز با رفتار استکباری سران کاخ سفید را ناموجه تلقی می‌کردند.
اما با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید که با بی‌اعتنایی به آداب دیپلماتیک، خصلت ها‌ی ناب امریکایی را نمایندگی کرده و چهره‌ای بدون رتوش از استکبار امریکایی را به نمایش گذاشته است، ماهیت واقعی امریکا برای نسل‌های جدید کشورمان نیز روشن و معلوم گردید و در ادامه نقض برجام توسط ترامپ و بازگشت به تحریم‌های ظالمانه با هدف اعلامی تحمیل مذاکرات مجدد آن‌هم روی موضوعاتی که با استقلال، قدرت و عزت ایران اسلامی پیوند خورده و برای نیل به اهداف کثیف، کرامت انسانی جامعه ایرانی را به گروگان گرفته است بیش از پیش ذات جبارگونه و ظالمانه امریکا را بر ملا ساخت.
علاوه بر این حمایت کاخ سفید از تروریسم تکفیری و در رأس آنان داعش و همچنین همراهی با بن‌سلمان که شباهت‌های زیادی با گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و صدام حسین متجاوز در دهه ۶۰ دارند، نگرش ضدامریکایی نسل جدید را با نگرش نسل اول انقلاب بسیار نزدیک ساخته است.
آنچه شور و خروش استکبارستیزی را در ۱۳ آبان رقم می‌زند این نگرش ضدامریکایی است، که متکی بر شناخت و بصیرت سیاسی جامعه ایرانی می‌باشد. شناختی که قبل از هرچیز حاصل عملکرد ظالمانه سران کاخ سفید بوده و در حافظه تاریخی مردم جای گرفته و از این رو حضور در این مراسم نوعی مشارکت برای دفاع از عزت و کرامت انسانی و مبارزه با ظلم و جنایت استکباری امریکا است که برای هیچ ایرانی غیرتمندی قابل پذیرش نبوده و در مغایرت و ضدیت کامل هویت اسلامی و ایرانی جامعه غیور ایرانی است.
این مراسم که نمایش غیرت و عزت ملت شریف ایران است، می‌تواند در اصلاح محاسبات غلط امثال رئیس‌جمهور قمارخانه‌ای و تاجر مسلک امریکا که نماد رئالیسم امریکایی است، نقش بسیار مهمی داشته و به او بفهماند که این ملت نه تنها از تهدید و فشار حساب نمی‌برد که با تمام غیرتش در مقابل رویکرد ظالمانه او ایستاده و از عزت و کرامتش یک گام عقب نمی‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار